شناسهٔ خبر: 57410602 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

استرالیا – دانمارک؛ همه برای بقا می‌جنگند

 یورش آرژانتین به قلعه عقاب‌ها

روزنامه جوان

 آخرین فرصت باقی مانده برای قهرمان کوپاآمه‌ریکا از راه رسید و آرژانتین اگر غفلت کند وداعی زودهنگام با جام‌جهانی نصیبش خواهد شد.

صاحب‌خبر -
 آخرین فرصت باقی مانده برای قهرمان کوپاآمه‌ریکا از راه رسید و آرژانتین اگر غفلت کند وداعی زودهنگام با جام‌جهانی نصیبش خواهد شد. دیدار‌های دو گروه C و D امشب به پایان می‌رسد. شاید برای فرانسه که صعودش حتمی شده، مصاف با تونس تشریفاتی به حساب بیاید، اما نبرد استرالیا – دانمارک برای هر دو تیم حکم مرگ و زندگی را دارد. ضمن اینکه یاران مسی نیز برای بقا با لهستان صدرنشین دیدار می‌کنند. 
 
عقاب‌ها جام را با تساوی ناامیدکننده برابر مکزیک شروع کردند، ولی همان یک امتیاز نیز برای لهستان کارساز بود. خوش‌بین‌ترین هوادار این تیم هم تصور نمی‌کرد قبل از برگزاری سومین بازی گروه، لهستان بالاتر از آرژانتین صدرنشین باشد، آن‌هم با یک امتیاز بیشتر از مدعی قهرمانی. شاگردان میشنوویچ برای صعود به مرحله بعد انگیزه زیادی دارند، منتها حریف‌شان آرژانتینی است که هم برای صعود می‌جنگد و هم برای صدرنشینی. در نتیجه راه‌راه‌پوشان با تمام قوا به جنگ عقاب‌ها می‌آیند.
برد ۲ بر صفر لهستان مقابل عربستان این تیم را چهار امتیازی کرد و حالا همه چیز به سود آنهاست. در بازی قبلی لواندوفسکی بالاخره پایش به گلزنی در جام‌جهانی باز شد. مهاجم بارسا در بازی امشب نیز خودش را برای زدن یک گل به‌یادماندنی به آرژانتین آماده کرده است. سنگربان اول لهستان هم یکی دیگر از ستاره‌های تیمش است؛ شزنی علاوه بر حضور مطمئن در چهارچوب دروازه، پنالتی عربستان را نیز مهار کرد تا دومین کلین‌شیت خود در جام ۲۰۲۲ را ثبت کند. شزنی برای رویارویی با مسی لحظه‌شماری می‌کند: «بازی کردن مقابل مسی دشوارتر است، زیرا مسی پنالتی‌های خود را به روش‌های مختلف می‌زند. مثل همیشه آماده می‌شوم و البته امیدوارم که نیازی به گرفتن پنالتی لیونل مسی نداشته باشم. آرژانتین بازیکنان قوی زیادی در اختیار دارد و مارتینز نیز بازیکن بزرگی است. هر کاری می‌کنیم تا نتایج خوبی بگیریم. نمی‌توانم برای تقابل با تیم ملی آرژانتین بیشتر از این صبر کنم.» تساوی و کسب یک امتیاز نیز لهستان را راهی دور بعد می‌کند. 
بازیکنان آلبی‌سلسته معتقدند جام تازه برایشان آغاز شده است. باخت به عربستان در بازی اول شوک بزرگی به فوتبال آرژانتین وارد کرد. اوضاع به قدری برایشان بحرانی بود که مصاف با مکزیک برای آرژانتین حکم مرگ و زندگی را داشت. گذشتن از سد آزتک‌ها با دو گل، آرژانتین را به مسابقات بازگرداند. تیم لیونل اسکالونی شانس دوم صعود از گروه است، منتها گرفتن امتیاز از لهستان به این راحتی‌ها نیست. مسی که در بازی قبل یک گل برای تیمش به ثمر رسانده از هم‌تیمی‌هایش خواسته امیدشان را از دست ندهند و به همه بازی‌ها به چشم فینال نگاه کنند. از آنجا که نتیجه دیگر دیدار گروه نیز می‌تواند در سرنوشت تیم‌ها تأثیرگذار باشد، آلبی‌سلسته نمی‌تواند روی نتیجه مساوی حساب کند. پیروزی برابر لهستان خیال اسکالونی را راحت می‌کند.
عربستان و مکزیک هم شانس صعود دارند. سعودی‌ها با تحمیل شکست به آرژانتین اولین شگفتی جام را رقم زدند و با سه امتیاز بعد از آلبی‌سلسته برای صعود تلاش می‌کنند. البته آزتک‌ها با یک امتیاز از شانس کمتری برخوردارند، ولی تیم جراردو مارتینو دست از جنگیدن برنمی‌دارد. سرمربی مکزیک پس از باخت به آرژانتین به شدت تحت فشار قرار گرفت و غلبه بر عربستان شاید مرهمی باشد بر ناراحتی هواداران مکزیک. سعودی‌ها همچنان مصدوم می‌دهند و به لشکر آسیب‌دیده‌های آن‌ها باید سلمان الفرج، کاپیتان تیم را هم اضافه کرد. محمد کنو، مدافع عربستان نیز مصدوم شده و حضورش در بازی امشب قطعی نیست. 
 
در گروهی که یک تیمش صعود کرده سایرین باید از جان مایه بگذارند تا ناکام نمانند. تیم‌ملی فرانسه آخرین بازی گروهی‌اش را برابر تونس انجام می‌دهد. شرایط این دو رقیب اصلاً قابل مقایسه نیست؛ خروس‌ها با دو برد و شش امتیاز فقط به صدرنشینی می‌اندیشند، درحالی‌که تونس با یک تساوی و یک باخت و تنها یک امتیاز در قعر جدول امیدهایش برای صعود بسیار کمرنگ است. با اینکه قرار است در این بازی دشان به ستاره‌هایش استراحت بدهد و تغییراتی در ترکیب ایجاد کند، اما دوام آوردن مقابل این فرانسه نه فقط برای تونس، بلکه برای سایر تیم‌ها نیز دشوار است. انتشار خبر‌هایی مبنی بر بازگشت کریم بنزما به تمرینات و برطرف شدن مصدومیت این بازیکن خبر خوبی برای مدافع عنوان قهرمانی به‌شمار می‌رود. 
سرمربی فرانسه در کنفرانس خبری نسبت به خبر بازگشت بنزما و ایجاد تغییر در ترکیب واکنش نشان داد: «به این موضوع فکر نمی‌کنم و ذهن من درگیر مسائلی دیگر است. نمی‌دانم در مورد کریم چه می‌گویند، ولی همه شرایط او را می‌دانیم و اینکه برای بهبودی چقدر زمان نیاز دارد. تمرکزم روی بازیکنانی است که در اختیار دارم. تغییراتی در ترکیب اصلی داریم، ولی اینجا در موردش حرف نمی‌زنم، چون نمی‌خواهم کار حریف را ساده کنم. در تیم بازیکنانی داریم که تجربه جام‌جهانی ندارند، ولی آنقدر باکیفیت هستند که مستحق حضور در تیم‌ملی باشند. همه در بهترین باشگاه‌ها بازی می‌کنند و تیمی متشکل از جوانان و باتجربه‌ها هستیم.» امباپه با زدن سه گل در مسیر آقای گلی قرار گرفته، ولی باید دید دشان در این بازی از او استفاده می‌کند یا نه. نکته جالب اینکه هانیبال مجیری، هافبک تونس در حالی مقابل خروس‌ها قرار می‌گیرد که در فرانسه به دنیا آمده است. 
با توجه به احتمال زیاد برد فرانسه، کانگورو‌های سه امتیازی با یک مساوی برابر دانمارک هم به یک‌هشتم نهایی می‌رسند. گراهام آرنولد امیدوار است بازیکنانش همانند دیدار با تونس باانگیزه و پرقدرت ظاهر شوند. دانمارک یک امتیازی در این بازی فقط به دنبال پیروزی است و حتی تساوی نیز نمی‌تواند به کمک تیم کاسپر هیولماند بیاید.

نظر شما