شناسهٔ خبر: 57402860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور دانش آموزان؛

بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در ۱۰۲ مدرسه زنجان برگزار شد

قاسمی گفت: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار« مدرسه ایمن – جامعه تاب آور» در ۱۰۲ مدرسه استان زنجان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، سید قاسم موسوی  روز سه شنبه در حاشیه مانور زلزله در مدرسه متوسطه اول پسرانه دولتی علامه طباطبایی ناحیه 2 زنجان افزود: مدرسه ایمن، مانور، جامعه تاب آور، هشدار و زلزله امروز بار آموزشی را برای دانش آموزان داشت که انتظار می رود این آموخته ها را با خانواده نیز تمرین کنند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه هیچ نقطه ای در کره زمین مصون از وقوع زلزله نیست و در سطح کشور نیز روزانه این حادثه اتفاق می افتد، گفت: بر اساس آمار مدیریت بحران استان از ابتدای سالجاری تاکنون چهار هزار زلزله در سطح کشور روی داده است.

 

موسوی اظهارداشت: با مطالعه سایت های زمین شناسی و زلزله این تعداد حوادث را مشاهده خواهیم کرد و با توجه به اینکه شدت و بزرگی این زلزله ها کم است قابل احساس نیست.

 

وی تاکید کرد: اما گاهی ممکن است شدت آن بیشتر شده و در ساعت هایی از شبانه روز اتفاق افتد که در مدرسه یا منزل باشیم  که نیاز است آموزش های انجام شده در خصوص پناه گیری و خروج اضطراری در زلزله رعایت شود و امسال مانور زلزله در مدارس استان 24 سال است که اجرا می شود.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دانش آموزان علاقمند می توانند در کلاس های آموزشی  امداد و نجات هلال احمر در سرتا سر استان شرکت کنند و علاوه بر این با مراجعه به سایت آموزشی خادم از این آموزش ها بهره مند شوند.

 

موسوی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دانش آموزان می توانند با مراجعه به سامانه جامع اعضا و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان شوند.

 

وی با بیان اینکه حدود 12 هزار نفر عضو در حوزه جوانان در جمعیت هلال احمر استان داریم، خاطرنشان کرد: این تعداد از اعضا در برنامه های مختلف در ارائه خدمات بشردوستانه به هموطنان فعالیت دارند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امید داریم هیچگاه حادثه غیرقابل جبرانی نداشته باشیم و با توجه به ارتقا آگاهی هموطنان خسارت های جانی و مالی ناشی از حوادث در سطح کشور کاهش یافته است.

 

دولت تجهیزات دستگاه های امدادی را بروز رسانی می کند

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در حاشیه این مانور افزود:  جمعیت هلال احمر به هموطنان و دانش آموزان آموزش های مورد نیاز در مواجه با حوادث و بالایا را ارائه می دهد.

 

صفی اله کرامتی یادآوری کرد: نحوه پناه گیری و خروج اضطراری را در این آموزش ها را می آموزند و این آموخته ها به منازل و برای سایر اعضای خانواده نیز منتقل می شود.

 

وی تاکید کرد: هموطنان باید آگاه باشند که هنگام زلزله هرگز به دنبال فرار نباشند بلکه به دنبال پناهگیری صحیح باشند.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: امسال دولت برای دستگاه های امدادی برنامه منجسم و خوبی در خصوص بروز رسانی تجهیزات مورد نیاز دارد.

 

کرامتی اظهارداشت: امروز در این مانور ترویج فرهنگ ایمنی را میان دانش آموزان ترویج می کنیم و هدف آموزش و نحوه صحصح پناهگیری است تا خود و دیگران را در حوادث نجات دهند.

 

ارتقای آگاهی هموطنان منجر به کاهش خسارت های جانی و مالی ناشی ازحوادث شود

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مانور گفت: هیچ جامعه و اجتماعی را نداریم که تشابه اخلاقی داشته باشند و منطق و اندیشه بشر تضادها را در کنار هم قرار می دهد تا بر مشکلات جمعی فائق آید.

 

علی اسماعیلی به تاب آوری و ایمنی در مدارس اشاره کرد و اظهارداشت: برنامه های مانور زلزله که برگزار شده کمتر به تاب آوری بعد از حوادث و بلایا اشاره شده است.

 

وی یادآوری کرد: رعایت قوانین و ساخت و سازها، افزایش آگاهی هموطنان در برابر حوادث می تواند منجر به کاهش خسارت های جانی و مالی ناشی از آن شود.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به اینکه وقوع حوادث از جمله زلزله اجتناب ناپذیر است، در کنار آمادگی فیزیکی باید برای تنظیم رفتارها در حین حوادث و بعد از آن نیز باید فکری داشته باشیم و از آموزش های ارائه شده در این مواقع بهره ببریم.

 

گفتنی است، بیست و چهارمین مانور سراسرس زلزله و ایمنی در مدرسه متوسطه اول پسرانه نمونه دولتی علامه طباطبایی ناحیه 2 زنجان با حضور مسئولان و دستگاه های امدادرسان، آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی برگزار شد.

پایان پیام/73

نظر شما