شناسهٔ خبر: 57394528 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پدر شهیدان مهدیزاده دار فانی را وداع گفت

حاج محمد مهدیزاده پدر شهیدان حسین و رضا مهدیزاده اهل شهرستان زرند استان کرمان در سن ۹۱ سالگی به علت کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پدر شهیدان مهدیزاده روز (یکشنبه) درحالی که در بیمارستان سینای زرند بستری بود درگذشت و مراسم تشییع پیکر وی ظهر امروز به سمت بهشت زهرای این شهر برگزار شد.

زندگینامه شهید رضا مهدیزاده

شهید رضا مهدیزاده در سال ۱۳۳۹ در روستای گزوئیه از توابع شهرستان زرند قدم به عرصه جهان گذاشت؛ این شهید دوران کودکی و نوجوانی را در دامان پر مهر خانواده گذراند و دوران تحصیل دبستان و راهنمایی را در این شهرستان سپری کرد تا اینکه در شرکت توانیر مشغول به کار و در زمان شاغل بودن رهسپار جبهه حق علیه باطل شد.

شهید بزرگوار در بیست و سوم تیرماه سال ۱۳۶۱ در منطقه جنگی کوشک و در عملیات رمضان به فیض آسمانی شهادت نائل آمد.

زندگینامه شهید حسین مهدیزاده

همچنین شهید حسین مهدیزاده گزوئی که در روز دوم خردادماه سال ۱۳۴۷ در روستای گزوئیه دیده به جهان گشود تا سن پنج سالگی در روستا بود، سپس به شهر زرند آمد، تحصیل علم و دانش را آنجا آغاز کرد و تا کلاس سوم دبیرستان درس خواند و از آن پس عازم جبهه شد.

شهید حسین مهدیزداه در دوم اردیبهشت ماه سال ۶۵ از سوی بسیج به جبهه اعزام شد و سوم خردادماه سال ۱۳۶۵ در منطقه جنگی فاو به فیض شهادت نائل آمد که پیکر این شهید والامقام در کنار برادر بزرگش در زرند به خاک سپرده شد.

شرستان زرند در شمال استان کرمان واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ استاندار کرمان در‌ پیامی درگذشت پدر شهیدان مهدیزاده را تسلیت گفته است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

نظر شما