شناسهٔ خبر: 57390858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم در مجلس خبر داد:

احداث ۱۲ مدرسه در قالب ۳۳ کلاس درس در کوهدشت

زهره گودرزی

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس از احداث ۱۲ مدرسه در قالب ۳۳ کلاس درس در کوهدشت خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌ مبلغی در نشست با مدیرکل نوسازی مدارس لرستان که امروز با هدف روند ساخت مدارس جدیدالاحداث، بازسازی مدارس تخریبی، استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس و رفع تنگناهای زیرساخت‌های آموزشی لرستان در محل این اداره برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های اداره‌کل نوسازی مدارس لرستان اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات، نوسازی مدارس استان درجذب اعتبارات موفق عمل کرده است؛ در سال جاری نیز با تلاش شبانه‌روزی مجموعه نوسازی مدارس و مشارکت خیرین؛ برنامه‌ریزی مناسبی جهت جذب اعتبارات صورت گرفته که خوشبختانه در حوزه کوهدشت و رومشگان توجه خوبی به احداث مدارس شده است.

وی با اشاره به طرح شهید پناهی که در این طرح مدارس استاندارد جایگزین مدارس کانکسی می‌شوند، گفت: کار اجرایی ساخت ۲۵ مدرسه در ۲۴ روستا، در قالب ۳ مدرسه ۳ کلاسه، یک مدرسه ۶ کلاسه، ۲۱ مدرسه یک کلاسه که از این ۲۱ مدرسه ۴ مدرسه سنگی باید تخریب و بازسازی شود و همچنین ۲۱ مدرسه کانکسی در دورترین نقاط با مدارس استاندارد و ایمن جایگزین خواهد شد که عملیات ساخت این تعداد مدارس در پایان شهریور ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس تصریح کرد: در راستای توسعه عدالت آموزشی و رفع موانع تحصیلی از دیگر برنامه‌های نوسازی ساخت ۲۴ مدرسه در ۲۴ روستا است که در پایان شهریور ۱۴۰۲ تحویل دانش آموزان داده می‌شود.

مبلغی خاطرنشان کرد: این ۲۴ مدرسه در قالب ۵ مدرسه ۳ کلاسه و ۹ مدرسه ۲ کلاسه و مابقی به‌صورت یک کلاسه است.

وی ادامه داد: از ۲۴ کلاس مدرسه ۴ مدرسه سنگی که نیازمند تخریبی است؛ ۴ مدرسه با مقام سازی و رعایت استاندارد احداث و جایگزین و همچنین ۲۰ مدرسه کانکسی در دورترین نقاط مناطق مقام سازی و به آموزش‌وپرورش تحویل داده می‌شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به اینکه ۸ پروژه در بخش وره زرد شمالی با همکاری بنیاد قلم چی و اداره‌کل نوسازی مدارس ساخته می‌شود، افزود: ساخت یک مدرسه ۹ کلاسه در مرکز شهر کوهدشت و یک مدرسه ۶ کلاسه در مرکز شهر  کونانی ساخته خواهد شد.

مبلغی عنوان کرد: در بحث تعمیرات ۷۵۰ میلیون تومان اعتبارات برای کوهدشت در نظر گرفته شد.

وی در راستای استانداردسازی و سیستم گرمایشی مدارس و تأمین تجهیزات، تصریح کرد: در حوزه اعتباراتی که بین شهرستان‌ها با شاخص عدالت توزیع خواهد شد در بحث استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی برای کوهدشت ۲ میلیارد تومان، طرهان ۴۰۰ میلیون تومان، کونانی ۵۰۰ میلیون تومان و رومشگان نیز ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس با اشاره به سیل ۹۸ در رومشکان افزود: در شهرستان رومشکان تعداد زیادی از مدارس استانداردسازی شده است و در این راستا نسبت به کوهدشت جلوتر است.

مبلغی از احداث ۱۲ مدرسه در قالب ۳۳ کلاس درس برای کوهدشت، و ۳ مدرسه در قالب ۱۶ کلاس درسی در رومشکان و ۴ مدرسه در قالب ۱۴ کلاس درسی در طرهان و ۲ مدرسه نیز در قالب ۶ کلاس درسی برای بخش کونانی خبر داد.

انتهای پیام

نظر شما