شناسهٔ خبر: 57367701 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

شریفیان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو:

آموزش‌وپرورش معاونت پرورشی در مدارس را به جایگاه اصلی خود برگرداند

نماینده تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلام‌شهر باتوجه‌به اهمیت جایگاه معاون پرورشی در مدارس گفت: همان‌طور که می‌دانید ما وزارت آموزش نداریم؛ بلکه وزارت آموزش‌وپرورش داریم. این بدین معناست که پرورش به‌اندازه آموزش ارزشمند است و نمی‌توان اولویتی هم برایشان قائل شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مهدی شریفیان نماینده تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلام‌شهر باتوجه‌به اهمیت جایگاه معاون پرورشی در مدارس گفت: همان‌طور که می‌دانید ما وزارت آموزش نداریم؛ بلکه وزارت آموزش‌وپرورش داریم. این بدین معناست که پرورش به‌اندازه آموزش ارزشمند است و نمی‌توان اولویتی هم برایشان قائل شد.

وی با ابراز تأسف از بی‌مهری به حوزه پرورش در مدارس اظهار کرد: متأسفانه بخش پرورش در مدارس اغلب نادیده گرفته می‌شود و از اولویت پایینی برخوردار است به‌طوری‌که هم معاون پرورشی و هم مربی پرورشی به جایگاه‌های تشریفاتی تبدل شده و در عمل کارائی خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، پرورش درست تربیت‌یافتگان اولین هدف عملیاتی و راهکار آن سند عنوان شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: در حال حاضر یا زنگ پرورشی نداریم و یا اگر هم هست برای دانش‌آموزان یادآور تعطیلی، بیکاری، استراحت و یا تفریح است و در این زنگ‌ها اغلب هر چیزی اتفاق می‌افتد جز پرورش.

شریفیان در خصوص وضعیت معاونت پرورشی در مدارس گفت: معاون پرورشی در مدارس به نام ناظم شناخته می‌شود و همان کارکرد را دارد. این بدین معناست که یا حوزه وظایف به‌خوبی تبیین نشده و یا در عمل به سمت‌وسوی دیگری رفته است؛ لذا لازم است هم معاونت پرورشی در مدارس احیاء شده و به جایگاه واقعی خود برگردد و رسالت خود را به‌درستی انجام دهد و هم معلم‌های پرورشی که بتوانند ویژه‌تر در موضوع پرورش دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی در خصوص عواقب کوتاهی در حوزه پرورش گفت: برای اینکه 12 سال دیگر با یک دانشجو یا جوان مؤمنِ انقلابی و پرورش‌یافته مکتب قرآن و اهل‌بیت روبرو باشیم باید از کلاس اول شروع کنیم و کاملاً برنامه‌ریزی‌شده و دقیق مسیر رشد دانش‌آموز را رصد و پایش کنیم. حال اگر حتی در یک دوره ریاست‌جمهوری دراین‌خصوص کوتاهی شود با اختلال فرهنگی و اجتماعی در یک نسل روبرو خواهیم بود و جبران آن خیلی سخت و حتی می‌توان گفت غیرممکن خواهد بود؛ لذا لازم است برنامه‌های گوناگونی در مدارس تدوین و اجرا شود که پس از پایان تحصیلات، دانش‌آموزانی آموزش‌دیده و پرورش‌یافته داشته باشیم و همان قدر که برای آموزش آن‌ها انواع روش‌های ارزیابی و رصد داریم برای حوزه پرورش نیز باید سنجه‌هایی داشته باشیم تا نشان از اهمیت این موضوع داشته باشد.

شریفیان در پایان گفت: باتوجه‌به اهمیت این موضوع، این مورد را در قالب تذکر کتبی از وزیر آموزش‌وپرورش مطالبه کرده و به‌صورت جدی تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهم نمود.

نظر شما