شناسهٔ خبر: 57359685 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

فیفا پرونده انضباطی برای صربستان باز کرد

تهران - ایرنا - انتشار تصاویری از رختکن صربستان پیش از شکست این تیم مقابل برزیل که روی آن پرچمی با پیام جنگ نوشته شده بود، پرونده انضباطی از سوی فیفا به دلیل آنچه که «اقدامات تحریک‌آمیز» نامیده می‌شود برای این تیم باز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ورزشی ایرنا، ‌ فیفا در جریان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تمامی موارد و حرکات نامتعارف را زیر ذره‌بین قرار داده و گاهی به تیم‌ها هشدار انضباطی داده است. حال پس از گذشته یک هفته از آغاز جام جهانی، فیفا نخستین پرونده انضباطی را علیه فدراسیون فوتبال صربستان به دلیل برافراشتن پرچمی که کوزوو را متعلق به صربستان نشان می‌داد، گشود.

این اتفاق قبل از شکست ۲ بر صفر این تیم در بازی روز پنجشنبه مقابل برزیل در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در رختکن رخ‌داده است و این اقدام فیفا بر اساس تعهد کلی ۳۲ تیم شرکت‌کننده بر «بازی جوانمردانه و عدم خشونت» شکل‌ گرفته است.

دامنه تحریم‌هایی که فیفا می‌تواند علیه فدراسیون‌ها اعمال کند شامل یک بازی پشت درهای بسته تا محرومیت از بازی است؛ اما در حال حاضر هنوز مشخص نیست تصمیم فیفا در چه مرحله‌ای جدی است.

عکس مورد بحث که در رختکن صربستان قبل از بازی با برزیل منتشر شده است، نقشه کوزوو را روی پارچه سفیدی که از دو چوب‌لباسی آویزان شده است، نشان می‌دهد که پرچم صربستان روی آن حک شده است.

انتشار این تصویر اعتراض رسمی مقامات کوزوو را برانگیخت و هاجرالله چکو وزیر ورزش کوزوو آن را تصاویر شرم‌آور که حاوی پیام‌های نفرت‌انگیز، بیگانه‌هراسانه و نسل‌کشی است عنوان و محکوم کرد. وی گفت: منتظر اقدامات مشخصی از سوی فیفا هستیم که کوزوو عضو آن است. کوزوو در سال ۲۰۱۶ به فدراسیون بین‌المللی فوتبال و همچنین یوفا پیوست.

فدراسیون فوتبال کوزوو (FFK) اعلام کرد که به دلیل اقدام تهاجمی صربستان در اولین در جام جهانی ۲۰۲۲ به فیفا شکایت کرده است.

این فدراسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد: در رویدادهای ورزشی و در مکان‌هایی که بزرگ‌ترین رویداد فوتبال جهان در آن برگزار می‌شود، جایی برای اقدام‌های شوونیستی (میهن‌پرستی افراطی) نیست.

نظر شما