شناسهٔ خبر: 57356770 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش|

جام جهانی ۲۰۲۲| بازگشت آلبی سلسته به جام با درخشش مسی و دیدار مرگ و زندگی ژرمن‌ها با اسپانیا در روز هشتم

روز هفتم رقابت های جام جهانی با فراز و نشیب های دیدنی پایان یافت و روز هشتم با هیجان بالا امروز آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – هفتمین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز گذشته با برگزاری ۴ دیدار برگزار شد. پیروزی لهستان با درخشش لواندوفسکی و بازگشت آلبی سلسته با هنرنمایی لیونل مسی. در این گزارش آمار ۴ دیدار برگزار شده روز گذشته جام جهانی از گروه های C و D را مرور خواهیم کرد:

*استرالیا یک – تونس صفر؛ تونس لبه‌ی پرتگاه

دیدار نخست روز گذشته از ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه الجنوب بین دو تیم استرالیا و تونس برگزار شد. قضاوت این دیدار را دنیل سیبرت از آلمان بر عهده داشت. در این بازی تونس با سیستم ۳-۴-۳ به زمین مسابقه رفت و در سوی دیگر استرالیا با سیستم ۴-۱-۲-۳ به مصاف تونس رفت.

استرالیا بازی را هجومی آغاز کرد و روی دروازه تونس موقعیت ایجاد کرد، اما موفق نبود. در دقیقه ۲۳ ضربه سر میچل دوک در محوطه جریمه در گوشه دروازه دحمان جای گرفت تا کانگوروها از حریف خود پیش بیفتند. در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده ضربه یوسف مساکنی در محوطه جریمه با اختلافی اندکی از دروازه استرالیا به بیرون رفت. این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر کانگوروها به پایان رسید. استرالیا با این پیروزی ۳ امتیازی شد و در مقابل تونس تک امتیازی باقی ماند. استرالیا موقتا در رده دوم قرار گرفت و تونس قعر نشین گروه D شد.

*لهستان ۲ – عربستان صفر؛ اندوه سعودی‌ها پس از یک شگفتی

در دومین بازی روز گذشته از ساعت ۱۶:۳۰ دو تیم لهستان و عربستان در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به مصاف هم رفتند. این دیدار به قضاوت ویلتون سامپایو از کشور برزیل برگزار شد. زسلاو میچنیوچ سرمربی لهستان تیم خود را با سیستم ۴-۲-۳-۱ به زمین فرستاد و در سوی مقابل هروه رنار عربستان را با سیستم ۴-۱-۲-۳ وارد زمین کرد.

این بازی در ابتدا با حملات متوالی یاران عربستان همراه بود، اما توپ ها یکی پس از دیگری راهی به دروازه نداشتند تا اینکه موتور حملات لهستان روشن شد. در دقیقه ۴۰ زیلینسکی روی پاس لواندوفسکی توانست دروازه عربستان را باز کند تا لهستانی‌ها از حریف خود پیش بیفتند.

در دقیقه ۴۴ بیلیک در محوطه جریمه الشهری را سرنگون کرد و داور این دیدار با کمک VAR برای عربستانی‌ها پنالتی گرفت. ضربه پنالتی را سالم الدوساری زد و شزنی این ضربه را مهار کرد. در برگشت و روی ریباند نیز دروازه‌بان لهستان ضربه البریک را گرفت و توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه ۸۲ لواندوفسکی از اشتباه عربستانی‌ها استفاده کرد و توپ را از مدافع عربستان ربود و در موقعیت تک به تک توانست توپ را وارد دروازه العویس کند. این دیدار در نهایت با پیروزی لهستانی‌ها به پایان رسید. لهستان با این برد ۴ امتیازی شد و در صدر گروه C قرار گرفت.

*فرانسه ۲ – دانمارک یک؛ اولین بلیت مرحله حذفی در جیب خروس‌ها

در سومین بازی شب گذشته از ساعت ۱۹:۳۰ دو تیم فرانسه و دانمارک در استادیوم دوحه برگزار شد. قضاوت این بازی بر عهده سیمون مارسینیاک از کشور لهستان بود. دشان تیم خود را با سیستم ۴-۲-۳-۱ وارد زمین کرد و در سوی مقابل دانمارک با سیستم ۳-۴-۳ مقابل خروس‌ها قرار گرفتند.

در ۵ دقیقه ابتدایی بازی دست دانمارک بود، اما پس از آن فرانسوی‌ها مالکیت توپ و میدان را به دست گرفتند. در دقیقه ۲۱ فرانسه فرصت داشت تا در بازی پیش بیفتد؛ ارسال دمبله از سمت راست با ضربه سر محکم رابیو همراه شد که کسپر اشمایکل به زیبایی واکنش نشان داد و توپ را برگشت داد. در دقیقه ۶۰، آنتوان گریزمان با فرار در عمق دفاع دانمارک، با کنترل سینه مدافع حریف را جا گذاشت اما در حالت تک به تک با اشمایکل توپ را به آسمان زد.

ضدحمله فرانسه با امباپه در دقیقه ۶۱ بالاخره جواب داد تا ستاره فرانسوی‌ها برای بار نخست دروازه دانمارک را باز کند و دومین گل خود را در این جام به ثمر رساند. در دقیقه ۶۸، کرنر ارسالی اریکسن روی دروازه فرانسه با اثرگذاری بازیکن دانمارک به کریستینسن رسید تا مدافع وایکینگ‌ها گل تساوی را وارد دروازه حریف کند. دانمارک می‌توانست در دقیقه ۸۱ از قهرمان جهان پیش بیفتد، اما ضربه خطرناک مارتین براتویت از کنار دروازه خروس‌ها به اوت رفت.

در دقیقه ۸۶، ارسال گریزمان به محوطه جریمه با تاثیرگذاری امباپه همراه شد تا او گل دوم خود و تیمش را وارد دروازه دانمارک کند. فرانسه با ۶ امتیاز صدرنشین گروه چهارم شد و صعودش را به مرحله حذفی قطعی کرد. در این گروه استرالیا با ۳ امتیاز، دوم است و دانمارک و تونس با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

*آرژانتین ۲ – مکزیک صفر؛ پرواز آلبی سلسته با درخشش مسی

ورزشگاه لوسیل محل برگزاری آخرین دیدار شب گذشته بود. آرژانتین و مکزیک شب گذشته از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم رفتند. دنیله اورساتو که سابقه قضاوت دیدار ایران مقابل انگلیس را دارد این بازی را نیز قضاوت کرد. آرژانتین در این بازی با دستور لیونل اسکالونی با سیستم ۴-۴-۲ در زمین حاضر شدند و در سوی دیگر مکزیک با سیستم ۵-۳-۲ مقابل آلبی‌سلسته قرار گرفت.

بازی در ۱۵ دقیقه ابتدایی با حملات جسته و گریخته مکزیک همراه بود و سعی داشت روی ضدحمله ها به گل نخست برسند. در ادامه آرژانتینی‌ها توانستند مالک توپ و میدان شوند، اما تا دقیقه ۲۵ از ایجاد موقعیت گل عاجز بودند. با وجود سرعت بالای بازی، اشتباهات فردی بازیکنان دو تیم باعث شد که تا دقیقه ۴۰ موقعیت جدی روی دروازه‌ها به وجود نیاید. در دقیقه ۴۰ ضربه سر لائوتارو مارتینز از بالای دروازه به بیرون رفت.

پاس در عرض دی‌ماریا در دقیقه ۶۴ در پشت محوطه جریمه به مسی رسید و شوت زمینی او از پشت محوطه به تور دروازه مکزیک بوسه زد و گل نخست آرژانتین به ثمر رسید. بعد از گل آرژانتینی‌ها دست از حمله نکشیدند تا بتوانند اختلاف را به عدد ۲ افزایش دهند. پس از گل دوم آرژانتین، در ۶ دقیقه وقت تلف شده، هیچ اتفاق خاصی رخ نداد و آلبی سلسته برنده این دیدار شد. در جدول لهستان با ۴ امتیاز صدرنشین است و آرژانتین و عربستان با ۳ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. مکزیک نیز با یک امتیاز قعرنشین است

*امروز در هشتمین رو از جام جهانی چهار دیدار دیگر از گروه های E و F برگزار خواهد شد که مروری بر آن خواهیم داشت:

*ژاپن – کاستاریکا؛ مصاف سامورایی‌ها مقابل لشگر شکست خورده با طعم صعود از گروه مرگ

امروز از ساعت ۱۳:۳۰ دیدار ژاپن و کاستاریکا از گروه مرگ آغاز می‌شود. این بازی در ورزشگاه احمد بن علی برگزار خواهد شد. قضاوت این بازی بر عهده مایکل الیور خواهد بود.

ژاپن و کاستاریکا در تاریخ دو بار مقابل هم قرار گرفتند که این دو دیدار در چارچوب بازی‌های دوستانه برگزار شده که پیروز هر دو دیدار ژاپن بوده است. سال ۹۳ ژاپن ۳ بر صفر کاستاریکا رو شکست داد و مجدد در سال ۹۷ با نتیجه ۳ بر یک کاستاریکا را در هم کوبید و بازی امروز آن‌ها در جام جهانی نخستین بازی رسمی این دو تیم است. ژاپن ۶ دوره حضور در جام جهانی به جز سال ۲۰۰۲ هیچ‌گاه در بازی‌های دوم مرحله گروهی برنده نبوده است.

تیم ملی کاستاریکا در سال ۲۰۱۴ در بازی دوم مرحله گروهی جام جهانی یک بر صفر ایتالیا را شکست داد. به جز این دوره کاستاریکا در دیگر دوره‌هایی که در جام جهانی حضور داشت هیچ وقت در بازی دوم مرحله گروهی پیروز نبوده است. کاستاریکا در صورت شکست مقابل ژاپن از دور رقابت‌ها حذف خواهد شد.

بلژیک – مراکش؛ دوئل شیاطین سرخ با شیرهای اطلس

امروز از ساعت ۱۶:۳۰ دو تیم بلژیک و مراکش در ورزشگاه الثمامه به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت این دیدار بر عهده سزار راموس خواهد بود.

تیم ملی بلژیک در جام جهانی ۲۰۱۸ در دور گروهی تمام تیم‌ها را شکست داد و تنها تیم آفریقایی گروه که تونس بود را در بازی دوم دور گروهی با نتیجه پر گل ۵ بر ۲ شکست داد. بلژیک در ۸ دوره گذشته جام جهانی هرگز در بازی دوم بازنده نبوده است. جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا بلژیک در نخستین دیدار مرحله گروهی مقابل مراکش قرار گرفت که این بازی را با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. این اولین و آخرین دیدار این دو تیم پیش از این بازی بود.

از سوی دیگر مراکش در ۵ دوره گذشته جام جهانی هیچگاه در بازی دوم خود برنده نبوده و همیشه بازی خود را شکست خورده بود. تا به حال هیچ تیم آفریقایی موفق به شکست بلژیک در جام جهانی نشده است. شیاطین سرخ در صورت پیروزی مقابل مراکش به دور بعد صعود می‌کنند.

*کرواسی – کانادا؛ شطرنجی‌ها به دنبال شکستن شاخ گوزن‌های شمالی

در سومین دیدار امروز و از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه بین المللی خلیفه شهر الریان دو تیم کرواسی و کانادا به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت این دیدار با آندرس ماتیاس ماتونته کابررا از اروگوئه خواهد بود.

تیم ملی کرواسی امروز در حالی به مصاف یک تیم از قاره آمریکا می‌رود که تاریخ نشان داده تیم ملی کرواسی هیچ وقت در جام جهانی موفق به شکست یک تیم آمریکایی نشده و همواره مقابل این تیم‌ها نقطه ضعف عجیبی دارد. مکزیک از آمریکا تیمی است که دو بار در جام جهانی کرواسی را شکست داده و تیم هایی چون آرژانتین و برزیل هم موفق به این امر شده‌اند.

کرواسی تنها یک بار موفق به شکست یک تیم آمریکایی شده و آن هم بر می‌گردد به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه که در دومین دیدار مرحله گروهی به مصاف آرژانتین رفت و این تیم را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد که البته با آن تیم باانگیزه با فینال رقابت‌ها پیش رفتند و در نهایت نایب قهرمان جام در آن دوره شدند.

تیم ملی کانادا تنها یک دوره در جام جهانی سال ۱۹۸۶ شرکت کرد که در آن دوره بدون گل زده و پیروزی به قائله خاتمه داد. در این دوره نیز اولین بازی مقابل بلژیک با شکست موجه شد و در صورت شکست مقابل کرواسی از دور رقابت‌های این جام کنار خواهد رفت. کانادا در صورت پیروزی و یا حتی به ثمر رساندن یک گل اولین عدد تاریخی خود در جام جهانی را شکل می‌دهد.

*اسپانیا – آلمان؛ نبرد سرنوشت‌ساز گروه مرگ برای ژرمن‌ها

در آخرین بازی امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دو غول جام جهانی به مصاف هم می‌روند. اسپانیا که با جشنواره گل مقابل کاستاریکا روحیه خوبی دارد مقابل آلمانی قرار می‌گیرد که در بازی گذشته خود مقابل ژاپن با نتیجه ۲ بر یک مغلوب و اسیر شگفتی‌سازی سامورایی ها شد و اکنون با یک باخت ممکن است دکمه خداحافظی را از جام جهانی فشار دهد. این بازی در ورزشگاه البیت با قضاوت دنی ماکلی برگزار خواهد شد.

دو تیم آلمان و اسپانیا از ۴ دیدار اخیر که مقابل هم برگزار کرده‌اند، دو دیدار به صورت دوستانه برگزار شده که حاصلش یک پیروزی یک بر صفر برای آلمان و یک تساوی یک بر یک بوده است. دو تیم دو بار در جام ملت‌های اروپا مقابل هم بازی کرده‌اند که حاصلش یک تساوی یک بر یک و در بازی دیگر پیروزی ۶ بر صفر اسپانیا بوده است.

دو تیم در جام جهانی ۳ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند. جام جهانی ۱۹۶۶ انگلستان، دو تیم آلمان و اسپانیا برای نخستین بار به مصاف هم رفتند که آلمان با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد. جام جهانی ۱۹۸۲ به میزبانی اسپانیا، تیم ملی آلمان با حساب ۲ بر یک ماتادورها را شکست داد. جامجهانی ۱۹۹۴ به میزبانی آمریکا، آلمان و اسپانیا در بازی دوم به تساوی یک بر یک رسیدند. و مهم ترین دیدار این دو تیم به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی برمی‌گردد، جایی که آلمان و اسپانیا در نیمه نهایی مقابل هم قرار گرفتند و در آن بازی ماتادورها با گل کارلوس پویول یک بر صفر به سود پیروزی و راهی فینال شدند.

انتهای پیام/

نظر شما