شناسهٔ خبر: 57348695 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

خضریان در توئیتی نوشت:

عدالت آموزشی را از همان پایه ابتدایی باید ایجاد کرد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در توئیتی به حضور خود در برنامه تلویزیونی ‎تهران۲۰ با موضوع مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی،اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:

در برنامه تلویزیونی ‎تهران۲۰ با اشاره به اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات ساختاری کنکور سراسری در تیرماه ۱۴۰۰ و در آستانه تغییر دولت و همچنین عدم شفافیت مطالعات پژوهشی صورت گرفته،قابل تأمل دانستم که می‌تواند پوست موزی زیرپای دولت سیزدهم باشد.

طبق مصوبه جدید در حالی ‎سوابق تحصیلی داوطلبان در نتیجه کنکور تأثیر قطعی پیدا می‌کند و یک رقابت چند ساعته به یک رقابت چند ساله تبدیل می‌شود که با عدم مطلوبیت در دو مؤلفه امنیت آزمون‌های سراسری با توجه به گزارش سازمان سنجش و ‎عدالت آموزشی به دلیل وجود مدارس غیردولتی مواجه هستیم.

با توجه به دغدغه‌ها و البته ضرورت عدم ایجاد تنش و ‎اضطراب اجتماعی در آستانه برگزاری کنکور، مجلس با یک فوریت طرحی برای اصلاح سطحی این شرایط نابرابر موافقت کرده است.اما معتقدم مسأله عدالت آموزشی را می‌بایست در ‎مدارس از همان پایه ابتدایی برطرف کرد تا این ‎رقابت نابرابر اصلاح شود./

 

نظر شما