شناسهٔ خبر: 57343586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آسمان مازندران تا پایان هفته بارانی و با کاهش دما همراه است

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اعلام ورود سامانه جدید، پیش‌بینی کرد که هوای این استان از فردا یکشنبه تا پایان هفته ابری، بارانی و با کاهش محسوس دما همراه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد با ورود سامانه جدید که با بارش باران و وزش باد نیز همراه است، دمای هوا نیز در مناطق مختلف این استان روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این بارش‌ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی با ورود سامانه جدید، بارش پراکنده باران امروز شنبه در ارتفاعات مناطق غربی مازندران آغاز می‌شود و در روز یکشنبه نیز بارش باران و کاهش دما ابتدا این مناطق را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این شرایط ناپایدار جوی تا شب به مناطق مرکزی و شرقی استان گسترش می‌یابد.

با ورود سامانه جدید که با بارش باران و وزش باد نیز همراه است، دمای هوای مازندران نیز در چند روز آینده در مناطق مختلف استان روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت. جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که میانگین دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای از ۱۹ تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، با سه تا هفت درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۱۴ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق کوهستانی مازندران نیز همانند شهرهای ساحلی شاهد کاهش دما خواهند بود بگونه‌ای که میانگین دمای هوا در ارتفاعات استان از ۹ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با پنج تا ۱۰ درجه کاهش در روز سه‌شنبه بین هشت تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که ساری مرکز مازندران با ثبت دمای ۲۳.۴ و رینه لاریجان با ۱۲.۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته تغییر محسوسی نخواهد داشت.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز همراه با موج کوتاه تا متوسط و باد ضعیف تا متوسط پیش‌بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی در ارتفاعات غربی استان ابری، همراه با وزش باد و بارندگی و در سایر مناطق نیز صاف تا نیمه ابری از بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد و در روز یک‏شنبه نیز نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود، همراه با کاهش دما و وزش باد و از بعداز ظهر از سمت غرب استان با بارندگی و در مناطق کوهستانی نیز با بارش برف و باران پیش‌بینی کرده است.
آسمان مازندران روز دوشنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود، بارندگی همراه با کاهش دما و در مناطق کوهستانی با بارش برف و باران، و وزش باد و از شب با کاهش ناپایداری، در روز سه‌شنبه نیمه ابری گاهی ابری بویژه در مناطق غربی استان با بارش پراکنده باران و در روز چهارشنبه نیز در مناطق غربی استان ابری با بارندگی، وزش باد و کاهش نسبی دما و در مناطق کوهستانی با بارش برف و در نیمه شرقی نیمه ابری و از بعد از ظهر ابری با بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده است.
شرایط جوی استان در روز پنج‏شنبه ابری، در ارتفاعات مه آلود، همراه با کاهش دما ، بارندگی و وزش باد و در مناطق کوهستانی با بارش برف پیش‌بینی شده است.

نظر شما