شناسهٔ خبر: 57332973 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

انهدام باند بزرگ موبایل‌قاپ‌ها با ۶۴ فقره شکایت

صاحب‌خبر -

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ جزییات رسیدگی به پرونده انهدام باندی با ۶۴ فقره موبایل‌قاپی را تشریح کرد.

به‌گفته سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رسیدگی به این پرونده پس از وقوع سرقت‌های سریالی و موبایل‌قاپی از شهروندان در مرکز تهران در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت. کارآگاهان با حضور در صحنه‌های وقوع جرم شده و با انجام تحقیقات میدانی متوجه شدند که چهار سارق جوان با دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به موبایل‌قاپی از شهروندان کرده و گاهی‌اوقات‌ این اعمال مجرمانه با خشونت نیز انجام داده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران  با بیان اینکه سارقان با چاقوی خود، مال باختگان را هنگام تعقیب و گریز تهدید کرده بودند، ادامه داد: کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی در گام نخست با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم، هویت متهمان را شناسایی کرده و متوجه شدند، این چهار سارق جوان سابقه‌دارند. در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده، مخفیگاه سارقان را نیز ردیابی و پس یک هماهنگی با مقام قضای آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر ۶۴ فقره موبایل‌قاپی در سطح شهر تهران اعتراف کردند.

چند دستگاه گوشی تلفن همراه در مخفیگاه سارقان کشف شده و  ۶۴ تن از مالباختگان سارقان را شناسایی کرده‌اند. تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی نیز ادامه دارد.

نظر شما