شناسهٔ خبر: 57329231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه ارومیه: با اغتشاشگرانی که خسارت زدند و ‌جنایت مرتکب‌ شدند برخورد جدی شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در ایام اخیر، اغتشاشگرانی که خسارت زدند و باعث جنایت شدند نباید با چند جوان اغفال شده که در حد چند شعار در اغتشاشات حضور داشتند، به صورت یکسان مجازات شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: در دین اسلام ناامیدی از بزرگترین گناهان است و مومن نباید در زندگی از گشایش و فرج خدا ناامید و مایوس شود.کسانی که به خدا ایمان دارند، ناامیدی بر آن‌ها حاکم نمی‌شود و حتی در شرایط سخت‌تر ایمان و امیدشان چند برابر می‌شود.

‌قریشی، عنوان کرد: در شرایط کنونی، هرکس ناامیدی را در جامعه تزریق و ترویج کند و به دنبال ناامیدسازی مردم باشد، در صف و جبهه دشمن است. مسئولان هم باید شبانه‌روز تلاش کنند تا آینده روشن و امید را در بین مردم تقویت کنند.

وی، هدف اصلی دشمن از ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور را برهم زدن امنیت و جلوگیری از پیشرفت دانست و گفت: دشمنان مردم ایران در 43 سال پس از انقلاب برای فلج کردن ایران از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند و درصدد ناامید کردن ملت ایران هستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، با اشاره به اینکه دشمنان و ایادی استکبار افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را کوچک شمرده و کاستی‌ها و اغتشاشات را حاکم بر کشور جلوه می‌دهند، بیان داشت: این هدف دشمنان است و نباید به تبلیغات دشمنان توجه کرد.

وی، حضور دشمن شکن مردم در مراسمات ملی نظیر راهپیمایی 13 آبان و تشییع پیکر شهدا را نشانه زبونی دشمن برشمرد و ابراز داشت: مردم با حضور پرشور خود، دشمنان را با وجود خرج هزینه‌های فراوان، ناامید کردند.

‌قریشی، با اشاره به وحشت دشمن از قدرت ایران اسلامی، تاکید کرد: ایران در قدرت دفاعی و موشکی به جایگاهی رسیده که دشمنان توان مقابله با این قدرت را ندارند و به همین دلیل طعم شکست را چشیده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی دانشمندان قله‌های موفقیت را در مباحث علمی جدید و به روز طی کردند، گفت: هدف دشمن از تشویق به اغتشاشات و ایجاد ناآرامی در کشور، این است که نمی‌خواهد ایران در مسیر پیشرفت حرکت کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، با اشاره به ضرورت رعایت عدالت اسلامی در برخورد با متخلفان حوادث اخیر جامعه، خاطرنشان کرد: در ایام اخیر، اغتشاشگرانی که خسارت زدند و باعث جنایت شدند نباید با چند جوان اغفال شده که در حد چند شعار در اغتشاشات حضور داشتند، به صورت یکسان مجازات شوند.

وی گفت: تمام مجرمان باید متناسب با جرایم‌شان و همراه با عدالت اسلامی مجازات شوند و با کسانی که جنایت بزرگی در حق کشور کردند نیز به صورت جدی برخورد شود.

‌قریشی، در پایان با تاکید بر لزوم حفظ و تقویت وحدت، بیان داشت: در بین اقوام و مذاهب آذربایجان‌غربی وحدت اسلامی و برادری برقرار است.

انتهای پیام/

 

نظر شما