شناسهٔ خبر: 57318639 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

نماینده ایران در نشست ویژه حقوق بشر سازمان ملل چه گفت؟

خبرگزاری ایرنا

نماینده ایران برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با دستور کار ایران را کلاهبرداری سیاسی توصیف و تصریح کرد کشور‌های به اصطلاح قهرمان حقوق بشر که در طول تاریخ، جنایات زیادی را علیه بشریت مرتکب شده اند فاقد اعتبار اخلاقی برای موعظه دیگران هستند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

خدیجه کریمی مدیر کل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، با ایراد سخنانی در ابتدای این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران از اینکه شورای حقوق بشر توسط گروهی از دولت‌های سرکش مورد سوء استفاده قرار گرفته است متاسف است. وی استفاده سیاسی از حقوق بشر توسط این کشور‌ها را شرم‌آور توصیف و تصریح کرد: حرکت با انگیزه سیاسی آلمان در مورد وضعیت حقوق بشر یک توطئه سازمان یافته برای اغراض پنهان است که به جایی نمی‌رسد.

وی افزود: در حالی که به دلیل اعمال تحریم‌های یکجانبه توسط رژیم آمریکا و اجرای این تحریم‌های ظالمانه توسط کشور‌های اروپایی به ویژه آلمان، انگلیس و فرانسه، حقوق مردم ایران به طور گسترده توسط به اصطلاح قهرمانان حقوق بشر نقض شده است؛ ابراز نگرانی از وضعیت حقوق بشر در ایران و برگزاری جلسه ویژه فریبنده و کلاهبرداری است. کشور‌های مذکور فاقد اعتبار اخلاقی برای موعظه دیگران و درخواست جلسه ویژه درباره ایران هستند.

کریمی در ادامه یادآور شد: امسال سی و پنجمین سالگرد حملات تلخ شیمیایی توسط رژیم صدام و شهر کردنشین سردشت ایران است. باید یادآوری کنم که دولت آلمان که این روز‌ها وانمود می‌کند از حقوق بشر در ایران حمایت می‌کند، کشوری است که رژیم صدام را برای کشتن ۱۳ هزار شهروند ایرانی، به سلاح‌های شیمیایی مجهز کرد. وی با بیان اینکه «این جنایت علیه بشریت است» پرسید: اینطور نیست؟

وی سپس به حادثه تاسف بار درگذشت دختر جوان ایرانی به نام "مهسا (ژینا) امینی" و گزارش پزشکی قانونی درباره علت مرگ نامبرده اشاره کرد و گفت که در جریان انجام تحقیقات، برخی از کشور‌های غربی دست به تحریک احساسات و عواطف عمومی مردم زده و باعث اغتشاش و حملات تروریستی در کشور شدند.

کریمی در همین زمینه به نفرت‌پراکنی، انتشار شایعات و ترویج خشونت توسط شبکه‌های معاند فارسی زبان مستقر در انگلیس و آمریکا اشاره و تصریح کرد که مداخله‌جویی‌های غرب منجر به کشته شدن ده‌ها و زخمی شدن صد‌ها مامور ایرانی و همچنین تخریب هزاران فقره از اموال عمومی و املاک شخصی شده است.

وی در ادامه به تظاهرات در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد که چگونه ملت ایران بار با حضور در صحنه، دشمنان انقلاب را نا امید کردند. نماینده ایران یادآور شد کشور‌هایی که خود را قهرمان حقوق بشر می‌دانند با اعمال تحریم‌های یکجانبه جان مردم زنان و کودکان هدف قرار داده‌اند.

کریمی در بخش دیگری از سخنانش به حضور فعال زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، ورزشی و اقتصادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و در این رابطه آمار‌هایی را ارائه کرد. وی بر همین اساس تاکید کرد که زنان ایران به اندازه کافی مهارت دارند تا درباره سرنوشت خود بدون دخالت جریان‌های خارجی تصمیم‌گیری کنند.

پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز درباره نشست امروز شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران تصریح کرده بود: از نظر ما اقدامات تعدادی از کشور‌ها از جمله آلمان در ارتباط با حقوق بشر اقدامی سیاسی است. کشور‌هایی در شورای حقوق بشر حضور دارند و بعضی از آن‌ها عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند که در طول تاریخ جنایات گسترده‌ای علیه بشریت انجام داده‌اند. وی تصریح کرد: اینگونه اقدامات از سوی کشور‌هایی که اینگونه سوابق در تاریخ خود دارند نشان دهنده یک رویکرد غیرسازنده و نشاندهنده استفاده ابزاری از حقوق بشر است و اقدماتشان به جایی نخواهد رسید.

نظر شما