شناسهٔ خبر: 57291792 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

خبر ورزشی

صاحب‌خبر -

عربستان شاخ آرژانتین را شکست

به گزارش ستاره صبح آنلاین در سومین روز از مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 13:30 روز گذشته (سه‌شنبه - به وقت تهران) تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و عربستان از گروه C به مصاف هم رفتند. این بازی که در ورزشگاه لوسیل شهر الریان برگزار می‌شد، در نهایت با برتری 2 بر یک شاگردان اِروی رنار رد تیم ملی عربستان همراه شد. در این بازی که پنجمین بازی جام جهانی قطر محسوب می‌شد؛ ابتدا لیونل مسی در دقیقه 10 برای آلبی‌سلسته از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. در ادامه عربستان که در نیمه دوم کاملاً متحول شده بود، توسط صالح الشهری در دقیقه 48 و سالم الدوسری در دقیقه 53 به گل رسید و یک برد ارزشمند را از آن خود کرد. به این ترتیب شاگردان لیونل اسکالونی پس از 36 بازی بدون شکست در رقابت‌های مختلف، سرانجام طعم شکست را چشیدند.

 

لائوتارو: شکست دردناکی بود، حالا 2 فینال داریم

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی آرژانتین روز گذشته کار خود در جام جهانی را با شکست 2-1 برابر عربستان شروع کرد. در این بازی آرژانتینی ها ابتدا با گل لیونل مسی پیش افتادند و در ادامه مسی و لائوتارو دو گل دیگر زدند که مردود اعلام شد. در نیمه دوم ولی عربستان با زدن دو گل بازی باخته را با برد عوض کرد تا اولین شگفتی جام رقم بخورد. لائوتارو مارتینز در پایان بازی گفت:«این شکست واقعا دردناک است. هیجان و انگیزه بسیار زیادی برای شروع کار داشتیم و می خواستیم جام جهانی را با پیروزی شروع کنیم ولی نشد. فوتبال همین است و الان باید روی پیروزی در بازی بعدی تمرکز کنیم.» لائوتارو ادامه داد:«در نیمه اول باید گل های بیشتری می زدیم اما این جام جهانی است و حالا دو فینال پیش رو داریم که باید در آنها برنده شویم.»

 

واکنش‌ها به تاریخ‌سازی عربستان در جام جهانی 

کنفدراسیون فوتبال آسیا به پیروزی تاریخی عربستان مقابل آرژانتین واکنش نشان داد. توییتر AFC پس از این بازی به این نتیجه واکنش نشان داد و نوشت: “نتیجه‌ای که در تاریخ ماندگار خواهد شد. عربستان سعودی بزرگ‌ترین ناکامی را برای هواداران آرژانتین رقم زد.” شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر در ورزشگاه با پرچم عربستان حاضر شد و به احساسات هواداران حاضر در ورزشگاه واکنش نشان داد. عربستان با پیروزی ارزشمندی که در این بازی به دست آورد نشان داد که با هرو رنار فرانسوی روزهای متفاوتی را رقم می‌زند. لیونل اسکالونی، مربی آرژانتین، در مصاحبه با خبرنگاران و در واکنش به این شکست عجیب گفت:«کنار آمدن با این شکست سخت است چون چهار یا پنج حمله کردند و دو گل به ما زدند. فکر می کنم همین دو شوت‌شان داخل چارچوب بود. به چیزی جز برخاستن و ادامه مسیر فکر نمی کنم. نباید بیش از این به شکست پرداخت و باید بلند شد و ادامه داد. البته که روز غم‌انگیزی است.»

 

ستاره عربستان جام جهانی را از دست داد

به گزارش “ورزش سه”، پیروزی تاریخی تیم ملی عربستان مقابل آرژانتین در نخستین بازی سعودی‌ها در جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی به دست آمد که آنها دو ستاره خود را به دلیل مصدومیت از دست دادند که یکی از آنها به طور قطعی ادامه بازی‌ها را از دست داد و باید به کشورش برگردد.مدافع چپ سعودی‌ها در وقت‌های تلف شده دیدار مقابل آرژانتین روی یک توپ ارسالی به محوطه جریمه تیمش، در زمانی که قصد داشت توپ را با ضربه سر دفع کند، برخورد شدیدی با محمد العویس، دروازه‌بان عربستان داشت و همین اتفاق مصدومیت او را به همراه داشت. در تصویربرداری و معاینات اولیه مشخص شد یاسر الشهرانی از ناحیه فک و استخوان‌های سمت چپ صورت دچار شکستگی شده و به همین دلیل ادامه جام جهانی ۲۰۲۲ را از دست داده است.همچنین به دلیل شدت آسیب دیدگی و رسیدگی به مشکل خون‌ریزی داخل در صورت، یاسر الشهرانی قرار است فورا به عربستان برگردد و در بهترین بیمارستان این کشور مداوا شود.

نظر شما