شناسهٔ خبر: 57284286 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همکاری ایران و قطر در حوزه استانداردسازی گسترش می‌یابد

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: توسعه همکاری‌ در حوزه‌های استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه شناسی، می‌تواند در دستیابی به سقف ۵ میلیارد دلاری گردش تجاری بین ایران و قطر یاری‌رسان باشد.

صاحب‌خبر -

مهدی اسلام‌پناه در حاشیه هفدهمین نشست مجمع عمومی و هیات مدیره فنی موسسه استاندارد و اندازه شناسی کشور‌های اسلامی (اسمیک) در ترکیه، با همتای قطری خود دیدار و گفتگو کرد.

او تداوم ارتباط موثر و دوجانبه را پیش شرط تقویت و گسترش همکاری میان دو طرف برشمرد و با اشاره به یادداشت تفاهم همکاری جدید با استاندارد قطر و پیش‌نویس ارسالی پیشنهادی سازمان ملی استاندارد ایران، آمادگی سازمان ملی استاندارد ایران را برای اجرای هر چه سریعتر آن اعلام کرد.

اسلام پناه به عزم و اراده روسای جمهور دو کشور مبنی بر گسترش مناسبات و بسط و ارتقای روابط تجاری اشاره کرد و گفت: همکاری‌های نزدیک در حوزه‌های استانداردسازی، ارزیابی انطباق، تایید صلاحیت و اندازه شناسی، دستیابی به سقف پنج میلیارد دلاری گردش تجاری بین دو کشور یاری می رساند.

طرف قطری نیز آمادگی و تمایل سازمان کل استاندارد قطر را برای ایجاد تغییرات و تبادلات تجاری مثبت میان دو طرف اعلام کرد و مقرر شد پس از امضای تفاهم نامه توسط رئیس جمهور قطر، تفاهم نامه برای امضاء طرفین ارسال شود.

نظر شما