به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدجواد حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر اتفاقات اخیری که در حوزه وزارت آموزش و پرورش افتاده است، اظهار داشت: استیضاح حق مسلم نمایندگان مردم در مجلس است اما به نظر میرسد که بسیاری از استیضاحها به منظور اهداف استیضاح نیست.
وی با بیان اینکه در دورههای مختلف نیز بخش اعظمی از وقت وزرای آموزش و پرورش را سئوالات و مسائلی پیرامون استیضاح گرفته است، ادامه داد: از طرف دیگر این موضوع نشان دهنده حساسیت نمایندگان و جامعه به مقوله آموزش و پرورش است که برکات زیادی را در پی خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با وارد ندانستن بسیاری از سئوالات دهگانه اخیر نمایندگان مردم در مجلس از وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به طور مثال نمایندگان درباره میزان پایین اعتماد عمومی به این وزارتخانه سئوالی مطرح کرده بودند که اگر به کارهایی که در این مدت انجام شده نگاه کنیم، میبینیم که برعکس است.
وی در واکنش به یکی از سئوالات نمایندگان مجلس از وزیر در مورد ناتوانی وی در جلب توجه دولت به آموزش و پرورش ادامه داد: بودجه این وزارتخانه در سال 92 تنها 15 هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر با 100 درصد رشد به بیش از 30 هزار میلیارد تومان رسیده است.
حسینی بودجههای عمرانی این وزارتخانه را با 47 درصد رشد نسبت به سال گذشته بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: اجرایی شدن طرح رتبهبندی معلمان با اعتباری حدود 5 هزار میلیارد تومان آن هم در دورانی که با مشکلات عدیده اعتباری به سر میبریم، کار بینظیری بوده که از سوی وزیر آموزش و پرورش صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: برای سئوالاتی که نمایندگان درباره دانشگاه فرهنگیان، نابرابری بین دستگاهها و تدوین سند بنیادین آموزش و پرورش داشتند، جوابهای زیادی است و این انصاف نیست که وزیر را به جای تشویق با این گونه مباحث روبهرو کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند جذب نیرو در آموزش و پرورش از حالت لجام گسیخته خارج شده و تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان امکانپذیر است که این موضوع زمینهساز حضور نیروهای تخصصی و زبده در این مجموعه شده است.
وی تأکید کرد: امسال بیش از 2 هزار و 700 نفر از ادارهکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خارج میشوند و برای نظاممند کردن نیروی انسانی، استخدامی جدیدی نخواهیم داشت.
انتهای پیام/3138/س40/پو3002
∎