شناسهٔ خبر: 57260686 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

سوالات آزمون تیزهوشان از چه مباحثی است؟

صاحب‌خبر -

رپورتاژ آگهی

مدارس تیزهوشان جز بهترین مدارس سطح کشور هستند که هر ساله رقابت زیادی برای ورود به این مدارس وجود دارد و تنها درصد کمی از افرادی که در آزمون تیزهوشان شرکت می کنند، در این آزمون قبول می شوند. یکی از مهم‌ترین مواردی که برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید از آن اطلاع داشته باشید، منابع و مباحث آزمون تیزهوشان در دو مقطع تیزهوشان ششم به هفتم و همچنین تیزهوشان نهم به دهم است. امروز در این مطلب قصد داریم به طور کامل و جامع در رابطه با آزمون تیزهوشان و منابع آن با شما صحبت نماییم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

چرا مدارس تیزهوشان بهترین مدارس سطح کشور هستند؟!

شاید برایتان سوال باشد که مدارس تیزهوشان چه تفاوتی با مدارس دیگر دارند و اهمیت قبولی در این مدارس چیست که اینقدر در سال ‌های گذشته پرطرفدار شده اند؟ برای پاسخ به این سوال فقط کافی است آمار نفرات برتر آزمون کنکور سراسری سال گذشته (1401) را با هم مرور نماییم. از نفرات برتر کنکور پارسال 72.5 درصد نفرات از مدارس سمپاد یا همان تیزهوشان بودند؛ این در حالی است سهم مدارس سمپاد از کل دانش آموزان این آزمون تنها 1 درصد است! بنابراین اگر شما قصد ادامه تحصیل در یک دانشگاه و رشته معتبر را دارید، تحصیل در مدارس تیزهوشان می تواند تا حد زیادی شما را برای رساندن به هدفتان یاری نماید.

مقایسه مدارس تیزهوشان و سایر مدارس!

مدارس تیزهوشان در مقایسه با مدارس دیگر، سطح علمی بالاتری دارند؛ زیرا همه دانش آموزان از یک فیلتر بسیار قوی به نام آزمون تیزهوشان گذر کرده اند و به همین دلیل تقریبا همه دانش آموزان در یک سطح هستند و اگر تفاوتی هم باشد با مطالعه بیشتر قابل جبران است. شهریه مدارس تیزهوشان در مقایسه با مدارس غیرانتفاعی که رده دوم بهترین مدارس سطح کشور را دارند، بسیار پایین‌تر است و شما را از صرف هزینه‌های چند ده میلیونی نجات می دهند!

شما با تحصیل در مدارس تیزهوشان از هر گونه مشاور و کلاس‌‌های بیرون بی نیاز خواهید شد و دیگر لازم نیست هیچ هزینه ای پرداخت نمایید. بهترین معلمان و دبیران سطح کشور در مدارس تیزهوشان تدریس می کنند که از همان ابتدا مباحث را به دو صورت تستی و تشریحی به شما آموزش می دهند تا به مرور برای کنکور آماده شوید. مشاورین پیگیر و دلسوز که به شما برنامه می دهند و با پیگیری کامل آن شما را در مسیر درست قرار می دهند نیز از دیگر خصوصیات مدارس تیزهوشان است.

با مباحث آزمون تیزهوشان آشنا شوید!

یکی از مهم‌ترین مواردی که به شما برای قبولی در آزمون تیزهوشان کمک می کنید، اطلاع دقیق از مباحث و منابع آزمون تیزهوشان است. همانطور که احتمالا می دانید، سطح آزمون تیزهوشان در مقایسه با کتاب و جزوه مدرسه بالاتر است و شما صرفا با خواندن مباحثی که در مدرسه تدریس می شود، شانسی برای قبولی در آزمون مدارس سمپاد نخواهید داشت.

مباحث آزمون تیزهوشان ششم به هفتم چیست؟

جالب است بدانید که تمامی سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به صورت استعداد تحلیلی یا همان هوش است؛ یعنی عملا دانش آموزان با هیچ سوال مستقیمی از مباحث کتاب درسی مواجه نمی شوند! در سال‌های گذشته آزمون تیزهوشان ششم به هفتم شامل دو دفترچه 60 سواله و در مجموع 120 سوال بود. دفترچه اول 75 و دفترچه دوم 25 دقیقه فرصت داشت که در مجموع زمان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 90 دقیقه بود.

با توجه به نکات گفته شده، اگر قصد قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را دارید، می بایست خودتان دست به کار شوید و مباحث هوش را بیاموزید. برای این کار می توانید به سراغ کلاس‌ها و دوره‌های هوش تیزهوشان نیز بروید. دوره آموزش هوش ششم که توسط موسسه موفقیت برگزار می شود، یکی از بهترین دوره‌های هوش برای تیزهوشان در ایران است که مطالب هوش را به طور کامل به شما آموزش می دهد.

مباحث آزمون تیزهوشان نهم به دهم چیست؟

همانند آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، آزمون تیزهوشان نهم به دهم نیز شامل دو دفترچه است، با این تفاوت که دفترچه اول مربوط به استعداد تحلیلی یا همان هوش و دفترچه دوم مربوط به مباحث استعداد تحصیلی یا همان مطالب درسی است. استعداد تحصیلی شامل دروس قرآن و معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، مطالعات اجتماعی، علوم تجربی و ریاضیات است اما سطح این سوالات نیز بالاتر از کتاب درسی است و نیازمند این است که شما تست‌های زیادی حل کرده باشید. برای قسمت هوش هم می توانید از دوره هوش نهم موسسه استفاده نمایید.

چگونه برای آزمون تیزهوشان آماده شویم؟

توصیه ما به شما این است که اگر هنوز فرصت این را دارید که از پایه ششم به هفتم در آزمون تیزهوشان شرکت نمایید، این فرصت را غنیمت شمارید؛ زیرا با توجه به ظرفیت بیشتر در این مقطع و همچنین داوطلبان کمتر، شانس قبولی شما به نسبت پایه نهم به دهم چندین برابر است. همچنین دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم بدون شرکت مجدد در آزمون تیزهوشان نهم به دهم می توانند به مقطع متوسطه دوم در تیزهوشان راه پیدا نمایند. اما اگر این فرصت را ندارید، اصلا نگران نباشید زیرا با کمی تلاش بیشتر می توانید در تیزهوشان نهم به دهم قبول شوید.

شرکت در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان، راه حلی مناسب برای قبولی در تیزهوشان

اگر جز افرادی هستید که به صورت خودخوان (Self Study) نمی توانید خود را برای آزمون تیزهوشان آماده نمایید، بهترین راهکار شرکت و ثبت نام در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان و سایر مدارس برتر است. با توجه به وجود موسسات و آموزشگاه‌های مختلف شما باید بسیار دقت نمایید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. برای انتخاب بهترین آموزشگاه تیزهوشان می توانید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • اساتید برتر و نمونه برای آموزش
  • حضوری یا آنلاین بودن کلاس
  • نتایج و کارنامه قبولی افراد سال‌های گذشته
  • آزمون شبیه‌ساز
  • مشاوره و برنامه ریزی
  • هزینه مناسب و معقول در ازای خدمات
  • و …

نتیجه گیری

شما با قبولی در تیزهوشان می توانید نیمی از راه قبولی در دانشگاه‌ها و رشته‌های برتر را طی نمایید. بهترین راه برای قبولی در تیزهوشان نیز شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان است. طبق تحقیقات و نظرات اولیا و داوطلبان تیزهوشان، یکی از بهترین آموزشگاه‌ها در سال‌های اخیر برای بحث تیزهوشان و مدارس برتر، موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت بوده است. این موسسه واقع شده در خیابان پاسداران شهر تهران است و در سال‌های اخیر با نتایج درخشان و تعداد قبولی‌های بالایی که داشته است، توانسته بر سر زبان‌ها بیافتد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلا‌س‌های تیزهوشان، به وب سایت موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن موسسه موفقیت (021-22891840) تماس حاصل فرمایید.

نظر شما