شناسهٔ خبر: 57254514 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ایران – انگلیس | نقاط قابل اعتماد کی روش

صاحب‌خبر -

شفقنا ورزشی_ تیم ملی ایران در اولین بازی جام جهانی بازی سختی را مقابل انگلیس خواهد داشت. ضدحملات تیم ملی می تواند برگ برنده کی روش در این مسابقه باشد.

به گزارش شفقنا ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر امروز  از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف تیم ملی انگلیس خواهد رفت. ایران با حضور در گروه B این بازی‌ها باید به ترتیب در مقابل انگلیس، ولز و آمریکا قرار بگیرند.

با توجه با سبک بازی انگلیس این تیم مقابل ایران هجومی بازی خواهد کرد و کی روش از طریق پیاده کردن تاکتیک‌های دفاعی و بهره بردن از ضدحملات به دنبال کسب حداکثر امتیاز در این بازی است.

بیرانوند شماره یک مورد اعتماد کی روش

علیرضا بیرانوند بازیکن مورد اعتماد کی‌روش برای حضور در چارچوب دروازه است. اگرچه دروازه بان های دیگر هم آماده هستند اما به دلیل تجربه بیرانوند و عملکرد ایده‌آل او در بازی‌های دوستانه تیم کشورمان به احتمال زیاد در مقابل انگلیس از این بازیکن برای حضور در خط دروازه استفاده کند.

مدافعان‌؛ زوج شجاع-کنعانی یا پورعلی گنجی – حسینی؟

شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافعانی بودند که توسط اسکوچیچ به قلب دفاع تیم ملی معرفی شدند و آمادگی نسبتاً بالای این دو بازیکن توجه کی‌روش و کادرفنی او را هم جلب کرد. در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه سرمربی تیم کشورمان از مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی استفاده می‌کرد اما به نظر می‌رسد برای این دوره از رقابت‌ها یک زوج جدید را معرفی کند.

محرمی یا رضاییان؟

دفاع راست تیم ملی کمترین ترافیک را دارد. بعد از تغییر سرمربی تیم ملی رضاییان دوباره به تیم ملی دعوت شد و شانس حضور در جام جهانی را به دست آورد. کی روش اعتماد خاصی به شاکردان سابق خود دارد اما در چند بازی اخیر از محرمی استفاده کرده است. محرمی در لیگ قهرمانان بازیکن ثابت تیمش بود و مقابل چلسی هم بازی کرد. به احتمال زیاد کی روش در این بازی از او استفاده خواهد کرد.

انعطاف در خط میانی

اگرچه این پست یکی از منعطف‌ترین خطوط تیم کشورمان برابر حریفان است و کادرفنی متناسب با هر بازی می‌تواند از مهره‌های هجومی یا دفاعی استفاده کند، اما کی‌روش در اکثر دیدارهای خود ترجیح می‌دهد از هافبک‌های دفاعی استفاده کند و در مقابل انگلیس هم که یک تیم هجومی و پرمهره است به احتمال فراوان بازیکنانی همچون احسان حاج‌صفی، وحید امیری و سامان قدوس را در این پست قرار دهد.

یکه تازی طارمی در خط حمله

اگر کی‌روش بخواهد از سه مهره هجومی در خط حمله استفاده کند امکان دارد علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی را به عنوان وینگر در کنار مهدی طارمی قرار دهد. بدون تردید سرمربی تیم کشورمان در مقابل شاگردان ساوت گیت تفکر هجومی را ارائه نمی‌دهد، بنابراین از بین مهاجمان خود به ویژه سردار آزمون و مهدی طارمی، نام مهاجم پورتو را در ترکیب اصلی قرار دهد تا هم از موقعیت‌های خاص نهایت استفاده را ببرد و هم در رابطه با آزمون که به تازگی از بند مصدومیت رها شده ریسک نکند.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل انگلیس

بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، ابوالفضل جلالی، صادق محرمی، وحید امیری، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی

ترکیب انگلیس

تصمیم اصلی ساوت‌گیت قبل از افتتاحیه انگلیس در استادیوم بین‌المللی خلیفه این است که با سه مدافع میانی یا چهار دفاع تخت بازی کند تا یک بازیکن هجومی اضافی در زمین مقابل تیم کارلوس کی‌روش قرار دهد.

کایران تریپیر برای شروع در دفاع راست تلاش می‌کند زیرا واکر هنوز در حال نقاهت پس از عمل جراحی کشاله ران است، علیرغم اینکه در دو بازی لیگ ملت‌ها در آخرین بازی‌های قبل از جام جهانی یک بازیکن استفاده نشده بود.

جیمز مدیسون جلسات تمرینی هفته گذشته را از دست داد اما نمی‌توان او را در تیم جایگزین کرد، مگر اینکه مصدومیت تازه‌ای باشد و او مشکل خود را از بازی گذشته لیگ برتر حمل می‌کرد.

نظر شما