شناسهٔ خبر: 57245223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقام آمریکایی: در غرب آسیا دفاع هوایی ایجاد خواهیم کرد

یک مقام امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد آمریکا در حال تقویت زیرساخت‌های هوایی و دریایی خود در غرب آسیا است.

صاحب‌خبر -

«برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور غرب آسیا و شمال آفریقا، در جریان سخنرانی خود در بحرین در کنفرانس سالانه منامه، ادعاد کرد که آمریکا در حال تقویت سامانه‌های دفاع هوایی و دریایی خود در غرب آسیا است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که آمریکا در حال آمادگی برای مقابله با تهدید‌های قریب الوقوع در منطقه استراتژیک غنی از انرژی و پر از درگیری است.

او تاکید کرد ایجاد «معماری یکپارچه دفاع هوایی و دریایی» در منطقه هدف آمریکا است و سپس ادعا کرد: «آنچه مدت‌ها در باره آن صحبت می‌شد اکنون به عمل تبدیل شده است، شراکت نوآورانه و فناوری‌های جدید این اقدام را عملی کردند.»

مک‎گورت در بخشی دیگر مدعی شد که نیرو‌های آمریکایی «تهدید‌های قریب الوقوع ایران» را افشا کرده و مانع آن شده‌اند.

پیشتر از مک‎گورت، فرمانده مرکزی تروریست‌های آمریکا (سنتکام) هم در جریان این کنفرانس در بحرین، روز گذشته مدعی شده بود آمریکا قصد دارد ۱۰۰ شناور بدون سرنشین را با هدف مقابله با تهدید‌های دریایی در آب‌های منطقه خلیج فارس مستقر کند.

این ادعا‌ها به دنبال ادعای مشترک پیشین آمریکا و رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود، آن‌ها هفته گذشته مدعی شدند که ایران با پهپاد به نفت‌کش متعلق به میلیاردر صهیونیست در سواحل عمان حمله کرده است.

به طور مثال، به تازگی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، ادعا کرد که حمله اخیر به یک نفت‌کش در سواحل عمان را ایران با پهپاد انجام داده است و گفت: «با شدیدترین لحن حمله به نفتکش تجاری در آب‌های بین‌المللی سواحل عمان را محکوم می‌کنیم. حمله به این نفتکش جدیدترین اقدام‌ها از این دست فعالیت‌های بی‌ثبات کننده بوده و هیچ توجیهی ندارد.»

نظر شما