شناسهٔ خبر: 57242430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی:

طرح مردمی‌سازی سوادآموزی به صورت آزمایشی در تایباد اجرا می‌شود

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از انتخاب تایباد به عنوان پایلوت کشوری اجرای طرح مردمی‌سازی سوادآموزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدجمال وزیری معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سفر به تایباد گفت: تایباد به عنوان پایلوت کشوری طرح مردمی‌سازی سوادآموزی انتخاب شده است که این طرح با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای به صورت آزمایشی در این شهرستان اجرا خواهد شد و اگر نتایج مطلوبی داشته باشد، در همه استان‌ها به اجرا در می‌آید.

او افزود: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش و دولت سیزدهم همگانی شدن سطح سواد مردم و جامعه است که در طرح مردمی‌سازی سوادآموزی از همه امکانات شهرستانی و استانی برای ارتقای سطح سواد استفاده می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا، باشگاه سوادیاران تاسیس خواهد شد که امر سوادآموزی را به صورت عمومی و با کمک خود مردم انجام می‌دهد و نیز در همه شهرستان‌های استان فعال خواهند شد.

وزیری بیان کرد: همچنین به دنبال تحول‌آفرینی در حوزه سوادآموزی از توان حوزه‌های علمیه، بسیج سازندگی و خیرین با مدیریت آموزش و پرورش استفاده می‌شود تا سطح سواد توسط اقشار مختلف مردم در جامعه افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مساجد، پایگاه‌های بسیج، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در مناطق مختلف به عنوان پایگاه‌های سوادآموزی شناخته می‌شوند و این عمل به صورت خودجوش و مردمی انجام می‌شود و همچنین آموزش و پرورش راهبری این اقدام را برعهده دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: باسوادکردن ۲۶ هزار و ۸۷۶ نفر به این استان ابلاغ شده که در بین مناطق گوناگون توزیع شده است؛ اما باتوجه به مهاجرپذیری و ورود اتباع خارجی باید این عدد بیشتر شود.

وزیری اظهار کرد: خراسان رضوی با افزون بر ۲ هزار آموزش‌دهنده، در حوزه سوادآموزی ۰/۸ درصد بیشتر از میانگین کشوری است و در جذب اتباع خارجی در رتبه اول کشور قرار دارد.

نظر شما