شناسهٔ خبر: 57234781 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

صدور حکم بیش از ۹۰ درصد معلمان خراسان جنوبی

بابایی گفت: رتبه بندی معلمان بعد از ۱۱ سال اجرایی شد و احکام بیش از ۹۰ درصد معلمان خراسان جنوبی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در نظام آموزش و پرورش، اتفاقات بوی بهبود و تغییرات مثبت می‌دهد.

او با اشاره به اینکه حامل سلام وزیر آموزش و پرورش به مردم خراسان جنوبی است، افزود: طی مدت اخیر یکی از کار‌های بسیار مهم بازگشایی مدارس بعد از دوران کرونا بود.

بازگشایی بعد از سه بار تجربه ناموفق رخ داد

بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این اتفاق بعد از چند بار بازگشایی ناموفق به واسطه شیوع کرونا رخ داد و مدارس ما ۲۶ ماه به صورت کامل بسته شد و آموزش حضوری نداشتیم.

او با بیان اینکه بازگشایی مدارس در ۱۴ مهر بدون چالش نبود، افزود: تا ۱۰ روز قبل از این تاریخ بر اساس نظر سنجی‌ها امید به بازگشایی نداشتیم.

بابایی با بیان اینکه در طی ۱۰ روز در جهت اقناع افکار عمومی قدم برداشتیم، اظهار کرد: اما بازگشایی در نهایت صورت گرفت و شاهد حضور ۸۷ درصدی دانش آموزان در مدارس بودیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: متأسفانه این تعطیلی مدارس و حضور دانش آموزان در فضای مجازی موجب سوء استفاده دشمنان شد و بعد از بازگشایی اتفاقاتی در کشور و جامعه را شاهد بودیم.

رتبه بندی ۸۵۰ هزار معلم

بابایی رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مطالبه فرهنگیان در زمینه رتبه بندی معلمان گفت: مسئله رتبه بندی معلمان بعد از ۱۱ سال کاملا اجرایی شد.

او افزود: در خراسان جنوبی نیز احکام بیش از ۹۰ درصد همکاران فرهنگی و معلمان صادر شده است.

بابایی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در عرض سه- چهار ماه کار رتبه بندی ۸۵۰ هزار نفر انجام شود، عنوان کرد: این موضوع کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است ولی همکاران ما به شدت مشغول به کار است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در زمینه رفاه فرهنگیان یک بیمه کارآمد جایگزین بیمه سابق شده است و در بیمه جدید دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

او با تأکید بر اینکه باید به آموزش و پرورش به عنوان یک امر ملی نگاه کنیم، گفت: تنها با این نگاه می‌توانیم نسلی پر شور، غیور و آگاه را تربیت کنیم.

نظر شما