شناسهٔ خبر: 57233411 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

محیط‌بان جوان در «لشگردر» ملایر آسمانی شد

اقتصاد ایران: همدان- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: یاسین یاری، محیط‌بان منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر حین انجام ماموریت در پی بروز سانحه سقوط از صخره، به جرگه شهدای محیط‌بان پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سیده مریم محمدی عنوان کرد: این محیط‌بان عصر روز ۲۶ آبان ماه جاری در جریان بازگشت از ارتفاع، در حین عبور از مسیر صخره‌ای کوه سرده ملایر، از ارتفاع سقوط کرده و در پی آسیب به سر و صدمات ناشی از آن، جان خود را از دست داد.

وی گفت: از روز پنجشنبه و از طریق تماس با مدیریت بحران استان و دستور این مدیریت، تمام امکانات موجود در سطح عالی برای جستجوی مرحوم محیط‌بان یاری به کار گرفته شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: علی رغم جستجو و تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان، هلال احمر، آتش نشانی و نیروی انتظامی و امنیتی و با وجود استفاده از سگ‌های زنده یاب؛ طی روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه، اثری از مرحوم محیط‌بان یاری پیدا نشد تا اینکه ۲۸ آبان ماه، یگان حفاظت محیط زیست استان و محیط‌بانان، توانستند پیکر مرحوم را پیدا کرده و با کمک هلال احمر و آتش نشانی از دیواره‌های صخره‌ای به پایین منتقل کنند.

محمدی اظهار کرد: برای پیدا کردن این محیط‌بان جوان، یگان حفاظت محیط زیست استان با حضور مدیرکل، یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر، تیم آنست با ۲ قلاده سگ و تیم امداد و نجات کوهستان ملایر و گروه‌های مردمی به صورت شبانه روزی طی دو روز اقدام به جستجو در منطقه حفاظت شده کردند.

این مسئول بیان کرد: انتقال پیکر این محیط‌بان به پایین کوهستان حدود ۳ ساعت به طول انجامید و از ابتدای روند جستجو، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور نیز در محل حادثه حضور داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان این حادثه غمبار را به خانواده داغدار آن مرحوم و جامعه محیط زیست کشور تسلیت گفت و ضمن ابراز تأثر از بروز این حادثه، از همکاری دستگاه‌های امنیتی، امدادی و انتظامی، همچنین گروه‌های مردمی قدردانی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما