شناسهٔ خبر: 57209136 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

جزئیات تازه از حوادث تلخ اصفهان و خوزستان

صاحب‌خبر -

در حادثه شامگاه چهارشنبه در ایذه، هفت نفر شهید و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند. چهار مرد، یک کودک ۹ ساله و یک زن جزو شهدای این حادثه تروریستی هستند. در پی شهادت این تعداد  از هم‌وطنان در حمله تروریستی ایذه، سه روز در این شهرستان و یک روز در خوزستان، عزای عمومی اعلام شد.

فوت کیان پیر فلک
تعدادی افراد ناشناس شب چهارشنبه به سمت مردم و مأموران نیروی انتظامی در شهر ایذه تیراندازی کردند. تعدادی از مردم و مأموران نیروی انتظامی در این حادثه به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر هم مجروح شدند. (فارس) بعد از حادثه تلخ ایذه، برخی اخبار و ویدئوهایی از نحوه فوت کیان پیر فلک، کودک ایذه‌ای در این حادثه منتشر و ادعا شد که وی بر اثر تیراندازی مأموران کشته‌شده است. اما معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: نیرو‌های نظامی و انتظامی در وقوع حادثه ایذه نقشی نداشتند.

خبرگزاری فارس: مادر کیان می‌گوید فرزندم را ماموران کشته‌اند
خبرگزاری فارس نوشت: خانم مولایی مادر کیان معتقد است فرزندش را ماموران کشته اند. او می گوید ماموران برای امنیتشان به آنها توصیه کرده اند که به سمت اغتشاشگران نروند و هنگامی که دور زدند همان ها به ماشینشان تیراندازی کرده اند.در ادامه این گزارش آمده است:  یکی از تلخ ترین حادثه ها در سه روز گذشته مربوط به کیان پیرفلک کودک 9 سال است.خانم مولایی مادر کیان معتقد است فرزندش را ماموران کشته اند. او می گوید ماموران برای امنیتشان به آنها توصیه کرده اند که به سمت اغتشاشگران نروند و هنگامی که دور زدند همان ها به ماشینشان تیراندازی کرده اند.
آفتاب نیوز: عبدالرضا سیفی پنجشنبه شب در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: در حادثه تروریستی ایذه ۲ گروه موتوری با سلاح جنگی به سمت مردم تیراندازی کردند درحالی‌که نیرو‌های نظامی و انتظامی اصلاً از سلاح جنگی استفاده نمی‌کنند. یکی از دلایلی که تعداد شهدای مدافع امنیت زیاد است، استفاده نکردن آن‌ها از گلوله جنگی است. نیرو‌های نظامی و انتظامی تنها از روش‌های ضد شورش برای پراکنده کردن اغتشاشگران استفاده می‌کنند. معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: حادثه‌ای که در ایذه اتفاق افتاده توسط یک تیم تروریستی انجام شد و این تیم از فضای ملتهب اغتشاشی که تعداد معدودی ایجادشده بود استفاده کردند و مستقیم به سمت مردم، ازجمله پسربچه‌ای که در ماشین بود تیراندازی کرده و آن‌ها را به شهادت رساندند. وی در خصوص تصویرسازی رسانه‌های ضد نظام، مبنی بر کشته شدن یک پسربچه در خودرو توسط مأموران انتظامی در حادثه ایذه افزود: این افراد با سلاح جنگی به شهادت رسیدند درحالی‌که نیروی انتظامی از سلاح استفاده نمی‌کند. این تیم تروریستی از فضای اغتشاشات سوءاستفاده کردند. این اقدام در اصفهان و شاه‌چراغ شیراز نیز اتفاق افتاده، اما چطور نمی‌گویند آنجا کار نظام بوده، اما اینجا اعلام می‌شود کار نظام بوده است.

تعداد مجروحان حمله تروریستی ایذه ۱۵ تن
تعداد مجروحان حمله تروریستی افراد مسلح در ایذه که شامگاه چهارشنبه رخ داد به ۱۵ نفر افزایش یافت که یک کودک در میان مجروحان مشاهده می‌شود.

 تیراندازی در اصفهان
فارس نوشت: در پی حمله تروریستی دو راکب موتورسوار به سمت مدافعان امنیت دو نفر به شهادت رسیدند و دو تن نیز مجروح شدند.
به نوشته تسنیم، در این عملیات تروریستی ۸ نفر مجروح شده‌ا‌ند که از این تعداد هفت نفر از نیروهای فراجا و یک نفر از نیروهای بسیجی بوده است. حوالی ساعت ۲۱ چند نفر با سه دستگاه موتور‌سیکلت به ‌حوزه مقاومت بسیج ۱۰ امام علی النقی (ع) خانه اصفهان حمله کرده و نیروهای مستقر در آنجا‌ را به رگبار بسته و متواری شدند. جان‌نثاری، معاون سیاسی استانداری اصفهان گفت: در جریان اغتشاشات که در برخی نقاط اصفهان داشتیم ازجمله یکی از شهرهای اقماری به نام ملک شهر، حادثه تروریستی رخ داد که دو نفر شهید و دو نفر هم مجروح هستند که حال یکی از آنها وخیم است. در جریان حوادث در شهرستان سمیرم هم سه نفر از کسانی که در اغتشاشات حضور داشتند فوت کرده‌اند.

دستگیری ۳ نفر از عوامل حوادث ایذه
علی دهقانی رئیس‌کل دادگستری خوزستان گفت: دستورات لازم برای انتقال پیکر شهدا به پزشکی قانونی و تشخیص نوع اسلحه به‌کاررفته در این حوادث صادر شد.
۳ نفر از عوامل اصلی حوادث و اغتشاشات امروز شهرستان ایذه دستگیر شدند و تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل مرتبط در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما