شناسهٔ خبر: 57202602 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

هواداران پاکستانی ورزشگاه های قطر را پر می کنند؟

قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ برای پر کردن ورزشگاه ها با هواداران پاکستانی قرارداد بسته است.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، جام جهانی ۲۰۲۲ یکشنبه با دیدار قطر و اکوادور آغاز می شود. قطر با شعار اینکه بهترین جام جهانی تاریخ را برگزار خواهد کرد از هر روشی بهره می برد تا این تورنمنت بدون نقص باشد. به همین خاطر در بخش هواداری از کشورهای دیگر کمک گرفته است. به نوشته اسپورایکس قطر از هواداران پاکستانی درخواست کرده است تا ورزشگاه ها را پر کنند. مسئولان برگزاری بازی ها علاوه بر اقامت رایگان روزانه سه تا ۱۰ دلار برای غذا به آن ها می دهند. 

پیش از آن ویدئوهایی را فیفا منتشر کرده بود که نشان می داد هواداران تیم های بزرگ از جمله آرژانتین، برزیل، اسپانیا و فرانسه از یک هفته قبل در قطر حضور پیدا کرده اند اما مشخص شد آن افراد اهل آن کشورها نیستند و مردم قطر و یا از مهاجران آسیایی هستند. این موضوع و حضور هواداران پاکستانی حواشی زیادی به وجود آورد تا اینکه مسئولان برگزاری امروز (جمعه) در یک بیانیه به آن واکنش نشان دادند و پرداخت پول به هواداران پاکستانی را رد کردند. 

در این بیانیه آمده است: "طرفداران کشورهای مختلف دنیا اخیرا جو جام جهانی را در اینجا برقرار کرده اند. هواداران کل دنیا صف ها و رژه ها را سازماندهی کردند. آن ها به تیم های حاضر در جام در هتل ها خوش آمد گفتند. تعداد زیادی از روزنامه نگاران و مجریان در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که آن ها هواداران واقعی نیستند. ما تمام این شایعات را رد می کنیم." 

یک هوادار هندی در مصاحبه با گاردین گفت: "به هیچ یک از ما پول نداده اند. ما طرفدار انگلیس هستیم. بازیکن مورد علاقه من دیوید بکام بود و اکنون ساکا است. به ما برای حمایت از تیم ملی انگلیس پول نداده اند. ما هواداران واقعی هستیم. خیلی از ما با طرفداری از بکام و مایکل اوون بزرگ شده ایم. عشق ما به این تیم بی اندازه است." 

نظر شما