شناسهٔ خبر: 57201604 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت تهران:

تضعیف نظام جمهوری اسلامی خلاف شرع است/تهمت به نظام اسلامی نمی‌چسبد

آیت الله خاتمی با بیان اینکه تضعیف نظام جمهوری اسلامی خلاف شرع و تهمت به فرد حرام است، گفت:‌ تهمت به نظام نیز حرام است، اینکه کسی بگوید فساد در نظام اسلامی نهادینه شده، این دروغ و تهمت است و تهمت به نظام اسلامی نمی‌چسبد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۲۷ آبان) در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه عملی مورد قبول است که با تقوا باشد، گفت: عملی که با تقوا باشد کم هم باشد، قابل قبول است، واژه تقوا نیز واژه‌ای عام و شامل است و تمام عرصه‌های زندگی را فرا می‌گیرد. بعضی‌ها فکر می‌کنند تقوا فقط مناسک فردی است، قرآن تقوا را در مناسک گسترده و بالا می‌بیند.

 

وی با بیان اینکه یکی از صفات ذات خداوند متعال رحم است، گفت: رحم خداوند محدوده دارد. آنجا که جای مهر است، مهربان ترین و آنجا که خشم است با غضب ترین است. در سه آیه قرآن زمینه ساز مهر، تقوا معرفی شده است و در آیاتی زمینه ساز این غضب جرم عنوان شده که در سوره‌های حجرات، انعام و اعراف به آن اشاره شده است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مومنان با مفهوم تقوا آشنا هستند اما سخن این است که در همه مضامین اخلاقی دین، واژه‌ای به جامعیت تقوا در سیستم اخلاقی پیدا نخواهید که عام و شامل همه عرصه‌های زندگی را فرا می‌گیرد، ادامه داد: به عبارتی در تقوا نگاه آلوده وجود ندارد و زبان با تقوا جز عملش و باور چیز دیگری نیست. یعنی زبان باید زبان خدایی باشد و گوش او گوش خدایی است و به دنبال غیبت نیست.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه انسان با تقوا در عرصه خانوادگی هم بر اساس ایمان و تقوا عمل می‌کند نه بر اساس آنچه که بیگانگان خط می‌دهند، افزود: همچنین در عرصه اجتماعی متقیان هوای هم را دارند و دست آنها به کمک می‌رود و برادران و خواهران دینی را در سختی‌ها کمک می‌کنند. یعنی مهربان و باصفا هستند. به عبارتی تقوا فقط مناسک فردی نیست. بلکه قرآن تقوا را در عرصه‌های مختلف از جمله سیاسی می‌داند.

 

وی با بیان اینکه تقوا در عرصه سیاسی تقویت نظام است، تضعیف نظام که با خون 300 هزار شهید آغشته شده نیز حرام است، گفت:‌ تضعیف نظام جمهوری اسلامی خلاف شرع و تهمت به فرد حرام است. تهمت به نظام نیز حرام است، اینکه کسی بگوید فساد در نظام اسلامی نهادینه شده، این دروغ و تهمت است و تهمت به نظام اسلامی نمی‌چسبد، این‌ها سعی دارند نظام روسفید را نظامی مسئله‌دار معرفی کنند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه تروریستی اخیر خطاب به خانوده های شهدای این حوادث گفت:‌ به خانواده شهدای اخیر می‌گویم شهیدمان برای حفظ نظام اسلامی به دیدار خدا رفت و به جنایتکارانی که دست به این جنایت زدند می‌گویم گورتان را گم کنید و این عملیات اخیر کمک خواهد کرد که کلک شما زودتر کنده شود. ما اعتراض را فریاد می‌زنیم و مجاز است اما اغتشاش برای یک لحظه مجاز نیست، نه تنها در مکتب ما، بلکه در تمام دنیا این چنین است.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اغتشاش یعنی بسیجی‌کشی، قرآن‌سوزی، اهانت به امامی که نماد دفاع از دین است و ادامه داد: اغتشاش یعنی غارت اموال مردم و آمبولانس‌ها را اتش زدن، اغتشاش بسیجی را شکنجه دادن است. شما که آمریکا و غرب کعبه آمال‌تان است، آیا معترضان آن‌ها چنین کاری می‌کنند؟، هیچ کجا اغتشاش پذیرفته نیست، اینکه کسانی اصرار دارند نام اعتراض را اغتشاش بگذارند، مغلطه سیاسی است، شما اغتشاش‌گران زمینه ترورهای اخیر را فراهم کردید.

 

وی با بیان اینکه با کمال وقاحت حافظ امنیت را می‌کشند، گفت: اولین هدفی که اغتشاش‌گران دنبال می‌کنند براندازی است و این چیزی نیست که ما ادعا کنیم، بلکه خودشان اعلام می‌کنند و می‌گویند اعتصابات را تا زمان براندازی ادامه خواهیم داد. مردم را تهدید می‌کنند که اگر مغازه‌تان را نبندید، آن را آتش می‌زنیم، برخی توانستند و مقاومت کردند و به اراجیف شما گوش ندادند،‌ اما برخی دیگر که نتوانستند و مغازه‌شان را بستند، از دیکتاتوری شما ترسیدند.

 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه برخی اغتشاش‌گران سه عنوان دارند، گفت: اول، قاتل هستند، کسانی که آدم کشته‌اند و می‌گویند اگر بیرون بروم باز هم می‌کشم، در برابر چنین کسانی دیگر معطل چه باید ماند؟ دوم، کسانی که عنوان محارب دارند. محاربه عبارت است از کشیدن سلاح به قصد جان مردم، چه سلاح گرم و چه سلاح سرد باشد، به نحوی که موجب ناامنی شده باشد. عنوان سومی که این اغتشاشگران دارند، به ماده ۲۸۶ از قانون مجازات اسلام برمی‌گردد که طبق این بند از قانون هرکس به طور گسترده مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور نشر اکاذیب اخلال در نظام اقتصادی کشور، به‌گونه‌ای که موجب اخلال در نظم عمومی کشور شدید، ناامنی و یا وارد کردن خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی یا سبب اشاعه فساد و یا فحشا در حد وسیع گردد، مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌شود.

 

 

پایان پیام/50

نظر شما