شناسهٔ خبر: 57200014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قطعنامه جانبدارانه شورای حکام:

هیچ اثری از بمب کثیف در اوکراین مشاهده نشد

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته قطعنامه‌ای جانبدارانه درباره آثار بمب کثیف در اوکراین صادر کرد.

صاحب‌خبر -

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته قعطنامه‌ای صادر کرد که در آن تصریح شده است هیچ آثاری از بمب کثیف در اوکراین به دست نیامده است.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته قطعنامه‌ای درباره آثار بمب کثیف در اوکراین صادر کرد.در این بیانیه ادعا شده است شورای حکام از ارزیابی مدیرکل (آژانس) استقبال می‌کند که آژانس هیچ نشانه‌ای مبنی بر مواد یا فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در سه مکان در اوکراین پیدا نکرده است که به ساخت وسایل انتشار پرتو‌های هسته‌ای یا همان بمب کثیف مرتبط باشد.

در قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از روسیه خواسته شده است بلافاصله به همه فعالیتهایش در تاسیسات هسته‌ای اوکراین و علیه این تاسیسات، پایان دهد. در این سند درباره اعمال فشار غیرقابل قبول بر کارکنان اوکراینی در نیروگاه هسته‌ای زاپورژیا و بازداشت آن‌ها و قطع مکرر تامین برق خارجی این مرکز در پی گلوله باران مناطق اطراف آن، ابراز نگرانی شده است.

نمایندگی دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرده است روسیه و چین به این قطعنامه رای منفی دادند. هند، پاکستان، عربستان سعودی، ویتنام، آفریقای جنوبی، کنیا، و نامیبیا رای ممتنع دادند.
در ماه سپتامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه‌ای پشت در‌های بسته قطعنامه‌ای تصویب کردند که در آن از

روسیه خواسته شده بود نیروهایش را از نیروگاه اتمی زاپورژیا خارج کند. قطعنامه مذکور با حمایت ۲۶ کشور تصویب شد. ۷ کشور نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

نظر شما