شناسهٔ خبر: 57192369 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۳۵ سالن سینما به ظرفیت سینماهای خراسان رضوی افزوده می‌شود

اقتصاد ایران: مشهد ـ رئیس سازمان سینمایی گفت: تا پایان سال جاری با ساخت ۳۵ سالن سینما به ظرفیت سینماهای خراسان رضوی افزوده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خزاعی ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: قرار است تا در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های کامل‌تر و جامع‌تری در استان خراسان رضوی اجرا شود همچنین تا پایان سال جاری با ساخت ۳۵ سالن سینما به ظرفیت سینماهای خراسان رضوی افزوده می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه افزود: امکان نمایش برخی از آثار سینمایی مناسب همراه با زیرنویس برای زائران خارجی وجود دارد و باید برای این موضوع برنامه ریزی کرد تا شاهد تأثیرات معنوی باشیم.

وی بیان کرد: ویژگی منحصر به فرد خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور وجود بارگاه منور امام هشتم حضرت امام رضا (ع) است و این ظرفیت می‌تواند باعث شود تا این شهر برگزار کننده جشنواره‌های سینمایی در حوزه زیارت باشد.

خزاعی ادامه داد: با هدف شناخت ظرفیت‌های استان‌های مختلف کشور، سفرهای استانی در نظر گرفته شد و اولویت این سفرها از استان‌های محروم آغاز شد و نوزدهمین سفر، حضور در استان خراسان رضوی بود.

رئیس سازمان سینمایی گفت: بر همین اساس، امضای توافق‌نامه‌ای با استانداران در دستور کار قرار گرفت و امروز نوزدهمین تفاهمنامه استانی با توجه به تغییر رویکرد دولت سیزدهم و عزم جدی سازمان سینمایی برای احیای سینماهای استانی، توجه به زیرساخت سینماها در استان‌ها و تقویت سینمای جوان به امضا می‌رسد.

باید تمرکز ویژه‌ای در حوزه هنرهای نمایشی با نگاه محتوایی شکل بگیرد

در ادامه یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز اظهار کرد: باید برنامه‌های محتوایی بسیاری فراهم شود تا زائران امام رضا (ع) در ایام فراغت خود بتوانند از آنان بهره مند شوند زیرا بیان نیکی‌های ائمه با زبان سینما، تئاتر و سایر هنرها باعث جلب بیشتر مردم به این خاندان خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی افزود: این استان دارای ظرفیت استثنایی بسیار بزرگی به واسطه وجود بارگاه منور رضوی است و لذا باید تمرکز ویژه‌ای در حوزه هنرهای نمایشی با نگاه محتوایی شکل بگیرد زیرا سالانه شاهد حضور زائران بسیاری از نقاط مختلف جهان و ایران در مشهد هستیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس لازم است تا مکان ارائه و نوع فیلم به درستی انتخاب شود تا مخاطب را تحت تأثیر خود قرار دهد و اگر هر کدام از این موارد دچار ضعف شود مخاطب به فیلم واکنش مناسبی نخواهد داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما