شناسهٔ خبر: 57168935 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ تهران در آیین اختتامیه جشنواره حرکت:

انجمن‌های علمی دانشگاه تهران در اشتهارد با صنعت همکاری می‌کنند

بهرامی احسان گفت: انجمن‌های علمی دانشگاه تهران در سامانه ای رسمی در اشتهارد با صنعت همکاری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

هادی بهرامی احسان در آیین اختتاميه جشنواره دانشگاهی حرکت که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، با تشکر از حضور انجمن‌های علمی و دانشجویی خاطرنشان کرد: هم اینک در مرحله دانشگاهی این جشنواره هستیم. با آنچه که در بازدید از غرفه‌ها دیدم امیدوارم که بتوانیم همچون همیشه در مرحله کشوری نیز بدرخشیم.

وی افزود: جوامع به دنبال بقا هستند اینکه در رقابت با دیگران مضمحل نشود، در جهانی که نوآوری و اختراع و ابداع حرف اول را می‌زند و مفهوم قدرت به مفهوم سنتی وجود دارد. علم و دانش اصلی‌ترین مرجع قدرت است.

بهرامی احسان ادامه داد: جریان پیشرفت در کشور نه فقط به عنوان یک فعالیت مرسوم به عنوان یک ضرورت جدی برای بقای حرکت های اجتماعی است.

وی یکی از نهادهای مهم در پیشرفت کشور را دانشگاه و به خصوص انجمن‌های علمی دانست و گفت: اینکه چرا تشکل های دانشجویی به ویژه انجمن علمی و دانشجویی مهم است و چرا باید به آن توجه کنیم باید گفت زیرا با دانش افزایی، بازار کار و  شبکه سازی و نیز اتصال به بازار اجتماعی فعالیت های مدنی این جریان پاسداری توسعه را ممکن می‌کند.

بهرامی احسان خطاب به اعضای انجمن‌های علمی دانشگاه تهران گفت: یک سامانه بزرگ و رسمی در اشتهارد به خدمت گرفتیم. یک مجموعه بزرگ با دسترسی بالا به شرکت های صنعتی و مقدمات در حال انجام است. از انجمن‌های علمی برای شروع رسمی کار و ارائه مدل همکاری با صنعت برنامه ریزی کنند.

وی به دانشجویان توصیه کرد: برای حضور و استفاده از تعامل با شرکت های صنعتی برنامه ریزی کنید تا با باقی فعالیت‌ هایی که انجام می‌گیرد، کماکان درخشش داشته باشید. 

بهرامی احسان گفت: مقرر شده بود که بازار کار در ۱۴ آبان‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شود رایزنی شده بود تا شرکت ها برای شناسایی و جذب استعداد های دانشجویان حضور پیدا کنند که به دلیل شرایط موجود به تعویق افتاد. 

وی اظهار کرد: انجمن علمی محیط طبیعی تمرین کار اجتماعی، تمرین کار علمی و نیز تمرین ایجاد شبکه‌های علمی با بازار، صنعت و حوزه کار است. درخواستی که از دانشجویان دارم این است که طرح و آمادگی را برای برنامه بازار حفظ کنید. 

محمد قوشچیان دبیر علمی جشنواره درون دانشگاهی حرکت نیز با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته بیش از هزار فعالیت توسط انجمن‌های علمی دانشجویی برگزار شده است، اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش رقابتی و نمایشگاهی برگزار شد و محورهای جشنواره شامل انجمن برتر، فعالیت خلاقانه، نشریه، مسابقه، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، کتاب، اختراع، ایده‌های نوآورانه، انجمن پویا، بین الملل، ویژه می‌شود. 

وی افزود: بیش از ۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، برای بخش نشریه ۲۰ اثر، فعالیت خلاقانه ۱۸ اثر، ایده‌های نوآورانه ۱۲ اثر، بین الملل ۱۰ اثر، کتاب نه اثر، انجمن پویا ۵ اثر، کارآفرینی چهار اثر، محتوای دیجیتال، مسابقه و ویژه هر کدام سه اثر و اختراع دو اثر ارسال شده است. 

قوشچیان در پایان با بیان اینکه در بخش نمایشگاهی جشنواره، غرفه‌های انجمن‌های علمی دانشجویی با نمایش دستاوردهای علمی مزین شد، خاطرنشان کرد: بخش داوری در دو مرحله انجام شد که در مرحله اول حداقل سه دبیر با سابقه انجمن‌های علمی دانشجویی بر اساس فرم داوری آثار را داوری کردند. در بخش دوم و نهایی داوری با حضور اعضای کارگروه پشتیبانی و نظارت بر انجمن‌های علمی دانشجویی صورت گرفت. 

گفتنی است؛ در پایان مراسم جشنواره درون دانشگاهی حرکت، برگزیدگان جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام/۴۱۶۷/

 

انتهای پیام/

نظر شما