شناسهٔ خبر: 57153796 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نگاهی به شرایط ایران در جام جهانی؛ بی توجهی ایرانی ها را آزار نمی دهد/ زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد

صاحب‌خبر -
نگاهی به شرایط ایران در جام جهانی؛ بی توجهی ایرانی ها را آزار نمی دهد/ زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد
خبرگزاری آریا- ESPN گزارشی در خصوص تیم ملی فوتبال کشورمان تهیه کرده است.
به گزارش آریا، جام جهانی 2022 قطر 5 روز دیگر آغاز می شود. تیم ملی فوتبال کشورمان در این دوره از رقابت ها با انگلستان، ولز و آمریکا همگروه است. رسانه ESPN طی یک گزارش به معرفی تیم ملی فوتبال کشورمان پرداخته است. وقتی صحبت از سنت و دستاورد های گذشته می شود؛ کمتر تیم آسیایی می تواند تاریخ غنی تری نسبت به ایران داشته باشد. ایران موفق شده در سه دوره متوالی به عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا دست پیدا کند (1976 - 1968). ایرانی ها در طول تاریخ بازیکنانی داشته اند که نه تنها برای ایران بلکه برای قاره آسیا تبدیل به یک نماد شده اند، بازیکنانی مثل علی دایی و علی کریمی که هر دو سابقه بازی در بایرن مونیخ را دارند همچنین مهدی مهدوی کیا در تیم هامبورگ جایگاهی افسانه ای دارد.
سال 1978 اولین دوره ای بود که تیم ملی ایران در جام جهانی حاضر شد. جام جهانی 2022 قطر پنجمین دوره ای است که ایران در جام جهانی حضور دارد، آن ها موفق شده اند سه دوره متوالی به جام جهانی راه پیدا کنند. با این حال ایران هیچ وقت موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این نسل از فوتبال ایران با استعداد ترین نسل آن ها است. حالا سوال اینجاست: آیا نسل طلایی ایران می تواند تاریخ ساز شود؟ پاسخ ساده این است: بله
حتی با فکر کردن به 4 سال پیش، در گروهی که با حضور اسپانیا و پرتغال قطعا سخت تر از گروه این دوره ایران بود، تیم ملی به مرحله حذفی نزدیک شده بود اما به شکل دردناکی حذف شد. پس از پیروزی ابتدایی 1 بر 0 برابر مراکش، ایران برابر اسپانیا قرار گرفت و شکست خورد اما با این وجود عملکرد قابل قبولی برابر اسپانیا داشت. ایرانی ها در آخرین بازی خود برابر پرتغال به سختی فرصت گلزنی پیدا کردند اما در نهایت غول فوتبال اروپا را با نتیجه 1-1 متوقف کردند. اگر ضربه مهدی طارمی دقیق تر بود شاید تساوی با برد عوض می شد. در نهایت ایران با اختلاف یک امتیاز نسبت به پرتغال و اسپانیا در رده سوم ایستاد.
حالا 4 سال گذشته است و آن ها قوی تر شده اند. 13 نفر از بازیکنان تیم ملی ایران در فوتبال اروپا حضور دارند. مهدی طارمی پس از خراب کردن آن موقعیت برابر پرتغال دوران سختی را گذراند اما حالا با پورتو در فوتبال اروپا پیشرفت می کند و تنها در مرحله گروهی این فصل لیگ قهرمانان اروپا 5 گل به ثمر رسانده است. زوج مهدی طارمی در خط حمله سردار آزمون است. سردار پیش از انتقالش به بایرلورکوزن، 4 عنوان قهرمانی متوالی را با زنیت سنپترزبورگ بدست آورد و حتی در فصل 2020/2021 بهترین بازیکن لیگ روسیه لقب گرفت.
علیرضا جهانبخش سابقه حضور در لیگ برتر انگلیس را دارد و سامان قدوس همچنان در این لیگ بازی می کند. مجید حسینی و علی قلی زاده در فوتبال اروپا بازی می کنند و بازیکنانی مثل کریم انصاری فرد و سعید عزت اللهی سابقه بیشتری در فوتبال اروپا دارند و همچنان در حال پیشرفت هستند. شاید مهم تر از همه هدایت ایران توسط کارلوس کی روش باشد. ایران توسط مربی زیرک و باهوشی هدایت می شود، کسی که پس از جام ملت های آسیا در سال 2019 ایران را ترک کرد اما در سپتامبر 2022 جایگزین دراگان اسکوچیچ شد.
حذف تیم ملی ایران از گروه B در نگاه اول برای افرادی که این تیم را نمی شناسند ساده به نظر می رسد. همیشه برای انگلستان و آمریکا هیاهوی بیشتری وجود دارد. حتی ولز با حضور گرت بیل مورد توجه است و به ایران توجه کمتری می شود اما این بی توجهی ایرانی ها را آزار نمی دهد، زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد. این شانس وجود دارد که ایران در هفته آینده فصل جدیدی را در تاریخ حضور خود در جام جهانی بنویسد.

نظر شما