شناسهٔ خبر: 57135210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو | لینک خبر

مجری طرح آبرسانی سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج:

آب سد آزاد به‌زودی به خانه‌های مردم سنندج می‌رسد

معصومه قلباربند

مجری طرح آبرسانی سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج، با اشاره به پیشرفت 97 درصدی پروژه آبرسانی مستقیم از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج، گفت: فرآیند آبرسانی سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج در مراحل پایانی قرار دارد و به‌زودی مردم سنندج از این آب بهره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) به نقل از خبرگزاری ایرنا، "حبیب‌الله علی‌اصغری" افزود: عملیات اجرایی آبرسانی از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج در گام پایانی قرار گرفته است.
علی‌اصغری ادامه داد: این طرح یکی از مهم‌ترین رویدادهایی بوده که برای بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج با بودجه ۸۵۰ میلیارد تومانی در مدت کمتر از دو سال و با همت و تلاش حدود ۶۰۰ نفر از مهندسان و کارگران ایرانی که بیشتر بومی استان کردستان بوده‌اند، به این مرحله رسیده است و به‌زودی مردم شهر سنندج از نعمت آب شرب با کیفیت بهره‌مند خواهند شد.
مجری طرح آبرسانی سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج ادامه داد: پروژه آبرسانی مستقیم از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج ۲۷ کیلومتر است که در حال حاضر با اتمام لوله‌گذاری مسیر تا ورودی تصفیه‌خانه آب سنندج جهت تست هیدرواستاتیک آبگیری شده است.
وی تاکید کرد: عملیات ساختمانی و لوله‌گذاری و همچنین نصب تجهیزات انتهای پروژه در محوطه تصفیه‌خانه آب سنندج نیز در مرحله تکمیل است.
این مقام مسئول گفت: میزان پیشرفت کل پروژه تاکنون به ۹۷ درصد رسیده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پس از اتمام عملیات اجرایی باقیمانده به‌زودی شاهد افتتاح پروژه آبرسانی از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج خواهیم بود.
به گفته علی‌اصغری، طول کلی مسیر پروژه آبرسانی از منابع آبی استان کردستان به شهر سنندج حدود ۶۰ کیلومتر و ارتفاع پمپاژ ۴۸۰ متر است که در این میان ۲۷ کیلومتر از این مسیر با لوله‌های فولادی به قطرهای ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متر منشعب شده و با بهره‌برداری از آن سالانه امکان آبرسانی ۵۷ میلیون مترمکعب به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج برای جمعیتی معادل ۷۰۰ هزار نفر، در افق سال ۱۴۲۵، ایجاد شده است تا مردم از آب شرب باکیفیت و پایدار بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما