شناسهٔ خبر: 57119892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

34 مرکز بهزیستی سمنان به وسایل هنری مجهز شدند

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان از تجهیز 34 مرکز روزانه و شبانه‌روزی تحت نظارت به وسایل کمک‌آموزشی در زمینه هنری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، معصومه میراج، معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون 13 هزار و 630 نفر در قالب یک هزار و 744 نفر در بخش بینایی، دو هزار و 961 نفر ذهنی، یک هزار و 576 نفر روان، یک هزار و 683 نفر شنوایی، 752 نفر صوت و گفتار و چهار هزار و 914 نفر جسمی حرکتی از خدمات بهزیستی در معاونت توان‌بخشی این اداره کل بهره‌مند می‌شوند.

وی در توضیح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه گفت: برنامه‌ای برای ارائه خدمات توان‌بخشی، کاهش فقر، برابرسازی فرصت‌ها و فراگیرسازی اجتماعی افراد دارای معلولیت وجود دارد که از طریق تلاش‌های مشترک افراد دارای معلولیت، خانواده‌ها و سازمان‌های آنها، اعضای جامعه و سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با حوزه‌های سلامت، آموزش، اشتغال و اجتماعی انجام می‌شود.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: با دارا بودن جامعه هدفی از مددجویان، نیازمند برنامه‌ریزی و داشتن اهداف هدفمند و دقیق هستیم تا با اجرا و کنترل آنها بتوان در راستای رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده گام برداشت.

وی افزود: سه هزار و ۹۵۸ پرونده در برنامه توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در حال دریافت خدمات از بهزیستی هستند و ۱۲۴ پرونده نیز کمک‌هزینه دسترسی و مناسب‌سازی منزل و خودروی معلولان دریافت کرده‌اند و ۶ جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان برگزار شده است.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان از برگزاری ۵۰ جلسه کمیسیون پزشکی برای تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت ویژه جامعه هدف استان در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این جلسات، ۸۷۳ پرونده پزشکی موردبررسی قرار گرفت و نوع و شدت معلولیت آنان مشخص شد.

میراج تعداد توانخواه بهره‌مند از آموزش در مراکز روزانه آموزشی توان‌بخشی را ۷۲۵ نفر و تعداد توانخواهان خدمت‌گیرنده از کارگاه‌های تولیدی حمایتی را ۱۲۵ نفر اعلام کرد.

وی ادامه داد: ۶ نفر از متقاضیان واجد شرایط از جامعه هدف بهزیستی نیز در این 6 ماه پلاک ویژه معلولان دریافت کردند و همچنین تعداد ۹۷۰ نفر از دانش‌آموزان دارای معلولیت از خدمات این معاونت بهره‌مند می‌شوند.

میراج گفت: هم‌اکنون قریب به ۷۰۰ نفر در ۱۰ مرکز نگهداری شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی نگهداری و ۳۴۱ نفر از خدمات توان‌بخشی و ۱۴۰ نفر نیز از خدمات مراقبتی در طرح توان‌بخشی، مراقبتی ویژه جامعه هدف بهزیستی در منازل بهره‌مند می‌شوند.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان، افراد دریافت‌کننده حق پرستاری را یک هزار و 57 نفر بیان و از تجهیز 34 مرکز روزانه و شبانه‌روزی تحت نظارت به وسایل کمک‌آموزشی در زمینه هنری خبر داد و افزود: در برنامه توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی و نابینایان، 50 نفر توانمند و 424 نفر نیز از کمک‌هزینه درمان بهره‌مند شده‌اند.

پایان پیام/74002/م/

نظر شما