شناسهٔ خبر: 57112472 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اسلامیان، سرخاب و دستیار جدید کی‌روش در تمرین تیم ملی

جدیت کارلوس و طراحی جدید تمرینات

صاحب‌خبر -
در شرایطی که طرفداران تیم ملی در انتظار اضافه شدن مربی ایرانی بودند، یک دستیار پرتغالی دیگر که برونو نام دارد، در تمرین حاضر شد

این روزها و در آستانه آغاز جام جهانی 2022 قطر، تمرینات تیم ملی در هر نوبت یک میهمان ویژه دارد. تمرین امروز صبح تیم ملی کشورمان، در حالی از ساعت ۱۰:۳۰ آغاز شد که بازیکنان پس از ۴۰ دقیقه گرم کردن بدن‌های خود در ساختمان پک، وارد زمین شماره 2 مرکز ملی فوتبال شدند تا تمرینات تاکتیکی را پیگیری کنند‌. در این میان، محمود اسلامیان نایب‌رئیس و عضو سابق هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که در دوره حضورش در این فدراسیون، ارتباط بسیار خوبی با کی‌روش داشت، در تمرین حضور یافت و پیش از شروع تمرین حدود ۱۵ دقیقه با سرمربی تیم ملی و مهدی خراطی، مدیر اجرایی تیم ملی گفت‌وگو کرد‌. برخی بازیکنان قدیمی‌تر تیم ملی پس از ورود به زمین با اسلامیان خوش و بش کردند. کادرفنی تیم ملی هم ۲۰ دقیقه پیش از شروع تمرین وارد زمین شده و به چیدن موانع تمرینی پرداختند که البته کی‌روش نیز در این زمینه به آنها کمک کرد‌. روزبه چشمی و سامان فلاح دو بازیکنی بودند که پیش از شروع تمرین با رسانه‌ها صحبت کردند. ضمن اینکه فلاح که در تمرین دوشنبه دچار مصدومیت جزئی شده بود، امروز بدون مشکل در تمرین شرکت کرد. امید ابراهیمی، هافبک تیم ملی هم با یک ساعت تأخیر راهی تمرین شد.
در این تمرین، کی‌روش با جدیت خاصی آیتم‌های تمرین را برای ملی‌پوشان طراحی کرد. بازیکنان پس از صحبت‌های مقدماتی کی‌روش، در گوشه‌ای از زمین زیر نظر راجر دسا، به پاسکاری‌های 2 به 2 مشغول شده و دروازه‌بان‌ها نیز تمرینات اختصاصی خود را زیرنظر الکساندر لوپز آغاز کردند. همچنین عباس سرخاب، مهاجم اسبق استقلال و دستیار صمد مرفاوی در تیم ملی جوانان هم در این تمرین حضور داشت‌.
ترکیب خط دفاعی تیم ملی
تیم ملی در راه آماده‌سازی خود برای حضور در جام جهانی، پنجشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی میزبان نیکاراگوئه خواهد بود. به همین منظور این تیم امریکای مرکزی، دوشنبه وارد ایران شده تا آماده دیدار با تیم ملی کشورمان شود. اما نکته‌ای که در این خصوص و در تمرین امروز تیم ملی جلب توجه می‌کرد، این بود که کی‌روش بخشی از تمرینات ترکیب خط دفاعی تیمش برای دیدار مقابل نیکاراگوئه را محک زد و در بیشتر مواقع شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان و ابوالفضل جلالی ترکیب 4 مرد خط دفاعی ایران را تشکیل می‌دادند. البته اضافه شدن سید مجید حسینی و آمادگی مطلوب مرتضی پورعلی‌گنجی و فلاح شاید در روزهای آینده باعث تغییر نظر کی‌روش شود و باید منتظر ماند و دید در نهایت، سرمربی تیم ملی در بازی ایران مقابل انگلیس در مسابقه اول جام جهانی از کدام زوج در مرکز خط دفاعی استفاده خواهد کرد.
بورنو به کادرفنی اضافه شد
اما اتفاق دیگر تمرین امروز تیم ملی، حضور یک مربی جدید بود. در شرایطی که کادرفنی کی‌روش همه از مربیان خارجی به نام‌های راجر دسا، الکساندر لوپز، ریکاردو سیلوا، میکو کوجالا، میکائیل موریرا و ژوائو تشکیل شده‌ و طرفداران تیم ملی در انتظار اضافه شدن مربی ایرانی بودند، یک دستیار پرتغالی دیگر که برونو نام دارد، در تمرین حاضر شد. البته این مربی، مدتی است که همکاری خود را با کی‌روش در کادرفنی تیم ملی آغاز کرده اما از امروز در تمرینات از او رونمایی شد. برونو در اولین روز همکاری با تیم ملی به صورت رسمی در تمرین کارهای تاکتیکی را انجام می‌داد و آیتم‌ها را هماهنگ می‌کرد. او در این تمرین به طور مرتب در حال ‌گفت‌وگو با کی‌روش بود.



نظر شما