شناسهٔ خبر: 57101546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز برنامه‌های فرهنگی هفته دیابت در استان یزد

مسئول اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از آغاز برنامه‌های مختلف فرهنگی همزمان با هفته دیابت در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمد فکر مسئول اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در گفت و گو  با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته دیابت در استان گفت: برنامه‌های هفته دیابت به منظور افزایش آگاهی عمومی در ارتباط با عوارض، پیشگیری، درمان و توانمندسازی افراد جامعه در سطح استان برگزار می‌شود.

او افزود: آموزش پیشگیری از دیابت، خودمراقبتی، سبک زندگی سالم در جامعه، مدارس، خانواده، ادارات، پویش دوچرخه سواری از برنامه‌های هفته دیابت در استان است.

فکر در ادامه گفت: پویش دو چرخه سواری که هر هفته در مسیر‌های مختلف شهر برگزار می‌شود به مناسبت هفته دیابت از مرکز دیابت استان تا باغ دولت آباد برگزار می‌شود.

مسئول اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به شیوع بیماری دیابت در استان گفت: استان یزد جزء استان‌های اول کشور در بیماری دیابت است و در شاخص مرگ و میر مبتلایان دیابتی در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد که این مستلزم آموزش و پیگیری در تمام مقاطع است.

این مقام مسئول بیان کرد: متاسفانه امروزه کم تحرکی، استفاده از فست فود‌ها و تغییر سبک زندگی سبب شده علاوه بر سالمندان، دانشجویان، دانش آموزان و کودکان نیز به این بیماری مبتلا شوند.

فکر تاکید کرد: تغذیه سالم و ورزش، بهترین سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری دیابت است.

به گفته فکر، برنامه‌های فرهنگی هفته دیابت با همکاری مرکز دیابت، علوم پزشکی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای پیشگیری و کاهش بیماری دیابت در استان برگزار می‌شود.

از ۲۲ آبان ماه تا ۲۸ آبان ماه هفته دیابت نامگذاری شده است.

نظر شما