شناسهٔ خبر: 57095226 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بایدن: ما بودجه اختصاص داده و ابتکاراتی را برای تقویت همکاری با آسه آن آغاز کرده ایم

صاحب‌خبر -
بایدن: ما بودجه اختصاص داده و ابتکاراتی را برای تقویت همکاری با آسه آن آغاز کرده ایم
خبرگزاری آریا-جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به کنفرانس انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) پیوست و بر تعهد ایالات متحده به مشارکت استراتژیک با این انجمن برای مقابله با "بزرگترین مسائل" تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از الحره:بایدن طی سخنرانی خود در افتتاحیه اجلاس سران آمریکا با رهبران انجمن آسه آن در کامبوج اعلام کرد که او در مورد جنگ وحشیانه روسیه در اوکراین و همچنین راه‌اندازی پلت فرم زیرساخت و اتصال آسه آن با کمک بیش از 850 میلیون دلار در این مشارکت با آسه آن گفتگو خواهد کرد.

بایدن در اجلاس آسه آن گفت که "مشارکت راهبردی جامع بین ایالات متحده و اتحادیه به بزرگترین مسائل رسیدگی خواهد کرد" و بر پیگیری حل مسائل از دریای چین جنوبی تا میانمار با همکاری آسه آن تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: آسه آن در قلب استراتژی ما قرار دارد و ما به دنبال توسعه همکاری با آن هستیم. ما بودجه اختصاص داده‌ایم و طرح‌هایی را آغاز کرده‌ایم که ASEAN را تقویت می‌کند.»

بایدن تاکید کرد: به حمایت از تعامل خود برای ایجاد یک آسه آن قوی ادامه دهید.

بایدن روز شنبه وارد پنوم پن، کامبوج شد تا پیش از گفتگو با همتای چینی خود در بالی، اندونزی، با رهبران آسیای جنوب شرقی دیدار کند.

دیدار رهبران دو ابرقدرت پس از آن صورت می گیرد که کره شمالی رکورد آزمایش های موشکی خود را انجام داد، در حالی که ناظران از آمادگی پیونگ یانگ برای انجام آزمایش هسته ای که هفتمین آزمایش در تاریخ آن خواهد بود صحبت می کنند.

جک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه به خبرنگاران گفت، بایدن در حاشیه نشست گروه 20 در اندونزی به شی جینپینگ خواهد گفت که به نفع پکن است که "نقش سازنده ای در مهار بدترین گرایش های کره شمالی ایفا کند."

سفر بایدن به کامبوج، دومین سفر یک رئیس‌جمهور ایالات متحده در تاریخ، ادامه تلاش‌های دولت او برای نشان دادن سرمایه‌گذاری‌های خود در اقیانوس آرام جنوبی است که در اوایل سال جاری، زمانی که کاخ سفید میزبان نشست آسه‌آن در واشینگتن بود، که اولین در نوع خود بود، برجسته شد.

او همچنین یکی از دستیاران ارشد خود، یوهانس آبراهام، را به عنوان فرستاده رسمی در آسه آن منصوب کرد، روش دیگری که کاخ سفید این تعهد را تایید کرده است.

امسال، آسه آن ایالات متحده را به یک "مشارکت راهبردی همه‌جانبه" ارتقا می دهد، که عمدتاً به صورت نمادین روابط بین دو طرف را تقویت می کند.

نظر شما