شناسهٔ خبر: 57090341 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کسب رتبه ۱۲ پایگاه استنادی علوم جهان اسلام توسط دانشگاه رازی کرمانشاه

سرپرست مدیریت امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه اعلام کرد: این دانشگاه در تازه‌ترین رتبه‌بندی ملی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) موفق به کسب رتبه ۱۲ در بین دانشگاه‌های جامع کشور و صعود ۱۱ پله‌ای در جایگاه رتبه‌بندی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسین جوانشیری سرپرست مدیریت امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه اعلام کرد: این دانشگاه در تازه‌ترین رتبه‌بندی ملی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) موفق به کسب رتبه ۱۲ در بین دانشگاه‌های جامع کشور و صعود ۱۱ پله‌ای در جایگاه رتبه‌بندی شده است.

حسین جوانشیری افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام هر ساله دانشگاه‌های کشور را براساس پنج شاخص بررسی می‌کند که در رتبه‌بندی سال ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ دانشگاه رازی رتبه ۱۲ را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.

وی بیان کرد: شاخص‌هایی که نظام رتبه بندی ISC با استفاده از آن‌ها دانشگاه‌های کشور را ارزیابی می‌کند؛ عبارتند از شاخص آموزش با وزن ۳۰ درصد، شاخص پژوهش با وزن ۲۵ درصد، فناوری و نوآوری با وزن ۲۰ درصد، بین‌المللی‌سازی با وزن ۱۰ درصد، اثرگذاری اقتصادی با وزن ۱۰ درصد و شاخص خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات با وزن پنج درصد.

جوانشیری اظهار داشت: دانشگاه رازی در شاخص پژوهش رتبه ۱۱، در شاخص آموزش رتبه ۳۶، در شاخص فناوری و نوآوری رتبه هفت، در شاخص بین‌المللی‌سازی رتبه ۲۳، در شاخص اثرگذاری اقتصادی رتبه هشت در شاخص خدمات اجتماعی، و زیرساخت و تسهیلات رتبه ۱۱ را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.


سرپرست مدیریت امور پژوهشی دانشگاه یادآور شد:دانشگاه رازی سال گذشته رتبه ۲۰ تا ۳۰ را در بین دانشگاه‌های جامع کسب کرده بود.

نظر شما