شناسهٔ خبر: 57087779 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

نامی خبر داد؛

آماده به کار شدن دو رام لوکوموتیو و دو رام قطار درون شهری/تعیین تکلیف قانونی قرارداد ۸۰۰ میلیاردی مترو با بانک شهر

سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: علی رغم کمبود منابع مالی برای تأمین قطعات و اورهال ناوگان با مدیریت توانمندی ها و منابع موجود موفق به آماده به کار کردن ۴رام قطار شده ایم. 

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ حامد عباسی نامی افزود: آماده به کار شدن دو رام لوکوموتیو و دو رام قطار درون شهری مترو با ۷۰ درصد قطعات داخلی نشان از این دارد که خدمت به شهروندان در شهر زیرزمینی در جریان است و مترو هیچ‌گاه در ایستگاه ناامیدی توقف نخواهد کرد. 
وی با بیان اینکه با ورود این قطارها به خطوط متروی تهران، ضریب ایمنی حرکت قطارها افزایش می یابد تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به کار تعمیرات قطارها به کار گرفته ایم و با آماده به کار شدن دو دستگاه لوکوموتیو در خط ۵ و دو رام قطار برای خطوط درون شهری، شاهد کاهش صف قطارهای مترو در تعمیرگاه ها هستیم. 
نامی با اشاره به اینکه قطعات تولید داخل با کیفیت هستند گفت: با استفاده از قطعات داخلی برای آماده به کار کردن ۴ رام قطار، توانستیم ۵۰۰میلیون تومان صرفه جویی کنیم.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه مترو سیستمی است که برای جابجایی حجم انبوهی از مسافر مورد استفاده قرار می گیرد و انجام تعمیرات و اورهال قطارها و تجهیزات آن ضروری است گفت: کاهش سرفاصله حرکت قطارها یکی از مهمترین مطالبات مسافران است اما این کار در ابتدا به تعمیرات دوره ای و اساسی قطارها بستگی دارد. هر چقدر منابع مالی در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد تا بتوانیم عملیات تعمیر و نگهداری قطارهایمان را با سرعت بیشتری انجام دهیم، امکان کاهش سرفاصله قطارها در خطوط بیشتر فراهم می شود.
وی با بیان اینکه حتما باید قطارها اورهال شوند ادامه داد: اورهال قطارها با سرعت بیشتری نسبت به قبل آغاز شده؛ اما این کار نیازمند تامین قطعات است و برای تامین قطعات نیز باید تامین مالی صورت گیرد.
سرپرست شرکت بهره برداری متروی تهران افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۲۲۲ واگن مربوط به خط ۵ و ۴۶رام قطار برای خطوط درون شهری، به صورت فوری نیازمند اورهال اساسی هستند. امیدواریم دولت، شهرداری و شورای شهر طبق مصوبات، منابع مالی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم اورهال این قطارها را با سرعت بیشتری انجام دهیم.
وی با بیان اینکه برای این ۴ قطار حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شده است خاطرنشان کرد: تنها ۳۰ درصد قطعات مورد استفاده در این قطارها خارجی بود و ۷۰درصد دیگر قطعات از تولیدات داخلی تامین شده که منجربه کاهش هزینه ها و صرفه جویی ۵۰۰ میلیون تومانی شده است.
وی در پایان به قرارداد ۸۰۰ میلیاردی با بانک شهر برای تامین منابع مالی خرید قطعات و ایرادات سازمان بازرسی به بندهای این قرارداد اشاره کرد و گفت: اکنون این قرارداد به دلیل مشکلات قانونی غیر قابل رفع در حال تعیین تکلیف قانونی با حفظ حقوق طرفین است.

انتهای پیام
 

نظر شما