شناسهٔ خبر: 57081087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دمای چهارمحال و بختیاری کاهش می‌یابد

شهرکرد-ایرنا- اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی کرد از روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوای استان در بیشتر نقاط روند کاهش خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، بنا بر پیش‌بینی این اداره کل، در ۷۲ ساعت آینده هوای چهارمحال و بختیاری نیمه ابری تا ابری ،در برخی ساعت‌ها بارش باران گاهی وزش باد و  در ۴۸ ساعت آینده نیز  نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات‌ همراه با بارش بارن گاهی وزش باد در ارتفاعات بارش برف است .

براین اساس، با توجه به بررسی آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز یکشنبه افزایش ابر و به تناوب بارش‌های رگباری باران گاهی همراه با رعد و برق ، وزش باد به نسبت شدید، در ارتفاعات برف، در برخی نقاط مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود و برای صبح روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به کشاورزان توصیه کرد؛در برداشت محصولات باقیمانده (سیب‌زمینی، چغندرقند) و انتقال به اماکن مسقف با توجه به کاهش دما و شروع متناوب بارندگی‌ها تجعیل کنند .

همچنین توصیه شده است در آماده‌سازی زمین و کشت دیم غلات با توجه با رخداد بارش‌های موثر از اواخر هفته، لایروبی و پاکسازی جوی‌ها، راه‌آبه‌ها و کانال‌های انتقال آب مزارع جهت هدایت مناسب آب حاصل از بارندگی‌های پیش رو تسریع شود.

براساس این گزارش بارندگی در چهارمحال و بختیاری در صبح روز شنبه ۲۱ آبانماه ادامه دارد و  میزبان بارش باران در مالخلیفه با ۱۴ میلیمتر بارش ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری  سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، اُستان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۶ درگیر خشکسالی است و این موضوع پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است و پیش‌بینی می‌شود بارش‌های پاییز امسال کمتر از میانگین ده ساله فصل پاییز در استان باشد.

نظر شما