شناسهٔ خبر: 57078913 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

معادلات بازار سکه تغییر کرد/ طلا چقدر قیمت خورد؟

معادلات قیمت سکه در بازار ، در پی اجرای سیاست جدید بانک مرکزی در خصوص انتشار اوراق سکه تغییر کرد.

صاحب‌خبر -

مهرنوش حیدری- در سومین هفته آبان ماه بازدهی بازار طلا از هفته پیش از آن پیشی گرفت.

بر این اساس هر گرم طلای ١٨ عیار افزایش قیمتی در حدود هفتاد هزار تومان را تجربه کرد.

قیمت طلا بر اساس آخرین گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، در روز ۱۹ آبان به یک میلیون و ۴۶۶ هزار تومان‌رسید. این در حالی است که هر گرم طلا در روز ۱۲ مهر، یک میلیون و ۳۹۳ هزار تومان معامله می‌شد.

همچنین بازار سکه نیز با اجرای سیاست جدید بانک مرکزی با کاهش قیمت مواجه شد.ایت ریزش ناشی از آب رفتن حباب سکه بود. قیمت در هفت سکه تنها در روز گذشته کاهش ۱۰۳ هزار تومانی قیمت داشته و ۰/۶۴ درصد کاهش را تجربه کرده است. این در حالی است که بازار معاملات سکه هفته پرنوسانی را پشت سرگذاشت و با سیاست‌های بازارساز و شکستن قیمت‌ها بازدهی این بازار نسبت به هفته دوم آبان در روند منفی قرار گرفته است.

قیمت سکه امامی در آخرین روز هفته به کانال ۱۵ میلیون تومانی رسید در حالی که قیمت در هفته دوم آبان ۱۶ میلیون و ۵ هزار تومان بود.

کاهش قیمت سکه تمام قطعات سکه را به محدوده قبل از افزایش قیمت در ۷ روز گذشته برگرداند. سکه طرح قدیم که در هفته گذشته محدوده ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را رد کرده بود دوباره به کانال ۱۴ میلیون تومانی بازگشت.

بانک مرکزی برای اینکه رشد بازار سکه را تعدیلی کند روز پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ از انتشار اوراق سکه با سررسید شش ماهه خبر داد.

٢٢٣٢٢٣

نظر شما