شناسهٔ خبر: 57077454 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله قاسم: شرکت در انتخابات بحرین خیانت است

تهران - ایرنا- آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین جمعه شب در پیام زنده تلویزیونی به ملت این کشور تاکید کرد که شرکت در انتخابات فردای پارلمانی و شوراهای شهر در این کشور خیانت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله قاسم در این پیام که از شماری از شبکه های تلویزیونی منطقه پخش شد، درباره انتخابات پارلمانی فردا (شنبه) در بحرین گفت: اگر مشارکت چشمگیری در انتخابات داشته باشید، در امتحان شکست خواهید خورد. 

وی افزود: مسئولیت بحرینی ها تحریم انتخابات است و مشارکت در آن خیانت است.

رهبر شیعیان بحرین گفت: قانون اساسی درست و عادلانه همان چیزی است که خداوند از آن راضی می شود.

وی پارلمان بحرین را به نفع حکومت حاکم و به زیان ملت بحرین دانست و گفت که این پارلمان ابزار ظلم و ستم و به حاشیه راندن مردم است.

آیت الله قاسم گفت: پارلمان ها ایجاد شده اند که به ملت خدمت کنند و نه رژیم ها. پارلمان هایی که به ملت ها خدمت نمی کنند، به فاجعه تبدیل می شوند.

وی افزود: افراد کاردان و مخلص از اجازه نامزد شدن در انتخابات فردا کنار زده شده اند و لذا پارلمان خالی از این افراد خواهد بود. 

رهبر شیعیان بحرین گفت: کسانی که فردا در انتخابات رای خواهند داد، ارتش و نیروهای امنیتی حکومت آل خلیفه هستند. حامیان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به رای دهندگان ملحق شده اند و رژیم مرکزی انتخابی را در سرزمین اشغالی فلسطین دایر کرده است.

رژیم بحرین درصدد برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر در فردا شنبه  است؛ در حالی که مخالفان سیاسی بخاطر سیاست سلطه طلبانه رژیم و اعمال سیاست انزوای سیاسی از سوی آل خلیفه و همزمان با آن ادامه بازداشت رهبران مخالف و تبعید بسیاری از رهبران دینی و سیاسی کشور و نیز سازش و عادی سازی مناسبات با دشمن صهیونیست و دادن تابعیت سیاسی کورکورانه به خارجی ها برای تغییر بافت جمعیتی بحرین با حمایت عربستان و همدستی آمریکا و انگلیس در سایه سکوت نهادهای بین المللی و سازمان ملل نسبت به این جنایات، شرکت در این انتخابات را تحریم کرده اند.

نظر شما