شناسهٔ خبر: 57071379 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در پی دعوت شمخانی از همتای روس خود صورت گرفت؛

نگرانی آمریکا از سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران

وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه تعمیق روابط ایران و روسیه یک تهدید بزرگ است از سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به تهران ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر اخیر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به تهران و دیدار با مقامات ارشد ایرانی گفت، سفر پاتروشف به ایران مایه نگرانی در ایالات متحده است چرا که واشنگتن روابط ایران و روسیه را یک تهدید عمیق می‌داند. 

وی در نشست خبری روزانه خود به خبرنگاران گفت: همه این‌ها یک نگرانی است؛ همه جهان باید گسترش روابط تهران و مسکو را تهدید بزرگ تلقی کند. 

پرایس در ادامه تاکید کرد، آمریکا با جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل برای شناساندن تهدید‌هایی که به طور جداگانه ایران و روسیه تحمیل می‌کنند و یا تهدید‌هایی که از طریق همکاری میان این دو کشور به وجود می‌آید تلاش خواهد کرد. 

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه اوایل هفته جاری میلادی به دعوت علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به تهران سفر کرد. پاتروشف روز پنج شنبه نیز با آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما