شناسهٔ خبر: 57066668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون سیاسی استاندار یزد: لزوم ساماندهی کودکان در استان/دستگاه‌های متولی سریع به خط شوند

معاون سیاسی، امنیتی استاندار یزد با بیان این که دستگاه‌های متولی باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی کودکان در استان اقدام کنند، گفت: عمده جمعیت کودکار در استان یزد اتباع خارجی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، علی‌اکبر عزیزی عصر امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح ساماندهی کودکان کار که با حضور مدیران ارشد استان و دستگاه‌های متولی برگزار شد، با بیان این‌که در سال‌های اخیر شاهد افزایش متکدیان و کودکان کار در سطح شهر یزد هستیم  اظهار کرد: البته این وضعیت در استان یزد نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری است اما رضایت بخش نبوده و باید در این خصوص اقدامات موثری تری انجام گیرد.

وی با بیان این‌که بررسی‌ها نشان می‌دهد قاطبه کودکان کار و متکدیان از اتباع خارجی بوده که نیاز به ساماندهی و آموزش دارند، افزود: دستگاه‌های مرتبط در حوزه ساماندهی کودکان کار باید هرچه سریعتر برای ساماندهی این مهم به خط شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان این‌که به نظر می‌رسد باید هماهنگی بین دستگاه‌های متولی تقویت شود تا بتوان به نتایج بهتری دست یافت، گفت: برخی از این کودکان به صورت یک شبکه هدایت می‌شوند و به نوعی از آنان سوء استفاده می‌شود که ضرورت دارد این شبکه‌ها شناسایی و عوامل آن به دستگاه‌های قضایی معرفی شوند.

عزیزی راه‌اندازی نرم‌افزار شهروند توسط شهرداری یزد را اقدامی ارزشمند دانست و بیان کرد: راه‌اندازی این نرم‌افزار میتواند به ساماندهی وضعیت جمع آوری پسماندهای خشک کمک کرده و بر همین اساس باید به صورت جدی معرفی آن به مردم دنبال شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تامین و تجهیز محل نگهداری و آموزش کودکان کار، اجرای طرح اقدام و عمل و پایش دقیق کودکان کار ایرانی و غیر ایرانی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/الف

نظر شما