شناسهٔ خبر: 57025803 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ورود یک سامانه بارشی از اواخر هفته در همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوای شهر همدان در شب گذشته (دوشنبه شب) به چهار درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

صاحب‌خبر -

محمدحسن باقری شکیب گفت: این همدان شهر به عنوان سردترین مرکز استان کشور معرفی شد.

او افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان  گفت: از روز پنجشنبه با نفوذ یک سامانه بارشی، بارش باران بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

باقری شکیب ببان کرد: از روز جمعه با تقویت این سامانه بارشی، شدت بارش‌ها افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط به ویژه نیمه جنوبی استان بارش ۲۰ میلیمتری باران پیش بینی شده است.

او با اشاره به اینکه شدت بارش‌های این سامانه مناسب است، تاکید کرد: بارش‌های این سامانه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به صورت برف است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان بیان کرد: اسدآباد و نهاوند با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و همدان و بهار با چهار سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب افزود: بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما