شناسهٔ خبر: 57017931 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشهد فاقد مرکز سرپناهی ویژه زنان کارتن خواب است

معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: تنها مرکز سرپناه ویژه زنان کارتن‌خواب در مشهد به دلیل نبود استقبال سه ماه پیش تعطیل شده و این شهر هم اکنون فاقد این گونه مراکز برای زنان است.

صاحب‌خبر -

غلامحسین دلبری معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: این مرکز به دلیل اسکان بین سه تا چهار نفر در روز دچار ضرر می‌شد که تلاش‌هایی نیز برای جلوگیری از تعطیلی اش شد، اما موفقیت آمیز نبود.

او افزود:با توجه به فعالیت گرمخانه‌های شهرداری مشهد، بانوان می‌توانند از این مراکز خدمات بگیرند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: برای صدور مجوز فعالیت مرکز سرپناهی ویژه بانوان در مشهد آمادگی داریم و تسهیلات نیز اعطا و حمایت لازم در این زمینه انجام می‌شود.

دلبری بیان کرد: هم اکنون تعداد پنج مرکز شلتر در استان داریم که از این تعداد چهار مرکز در مشهد و یک مرکز در شهرستان سبزوار فعالیت دارد که تمامی آن‌ها ویژه اسکان معتادان متجاهر و کارتن خواب مرد هستند.

او تصریح کرد: هر مرکز سرپناهی بین ۲۵ تا ۳۰ نفر ظرفیت دارد و پذیرش در این مراکز از چهار بعد از ظهر آغاز می‌شود و تا هشت صبح فردا ادامه دارد و از جمله خدماتی که به افراد ساکن در این مراکز ارائه می‌شود می‌توان به شست و شو، نظافت، توزیع لباس، توزیع شام و صبحانه، ارائه آموزش‌های بهداشتی و توزیع بسته‌های بهداشتی ویژه اشاره کرد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: به طور متوسط هر شب بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کارتن خواب و معتاد متجاهر در مراکز سرپناهی بهزیستی خراسان رضوی اقامت می‌کنند.

طی هفته گذشته خراسان رضوی تحت تاثیر فعالیت سامانه بارش‌زا قرار داشت و بارش باران و برودت هوا در این استان همچنان ادامه دارد که در این شرایط جوی توجه به مراکز سرپناهی کارتن‌خواب‌ها و گرمخانه‌ها ضروری‌تر است.

نظر شما