شناسهٔ خبر: 5701652 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرانس24: دانشمندان فرانسوي و بلژيکي منشاء بروز بيماري پارکينسون را پيدا کردند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / علمی 1394/03/21
00:42:46.02
شبکه فرانس بیست و چهار گزارش داد، گروهی از دانشمندان فرانسوی و بلژیکی توانستند منشاء بروز بیماری پارکینسون را پیدا کنند.
این شبکه تلویزیونی فرانسوی افزود، دلایل بروز این بیماری که تاکنون به میزان زیادی ناشناخته مانده بود در روز چهارشنبه اعلام شد.
شبکه فرانس بیست و چهار در گزارشی در این زمینه می افزاید، با این که از روی لرزش بیش از حد افرادی مانند محمد علی کلی، مشت زن مشهور آمریکایی می توان به آسانی بیماری پارکینسون آن ها را تشخیص داد اما با این وجود دلایل این بیماری تاکنون به میزان قابل ملاحظه ای ناشناخته باقی مانده بود. پژوهشگران به تازگی در پیشرفتی قابل توجه توانسته اند در مغز فیبرهایی را شناسایی کنند که مسئول بروز این بیماری هستند. این فیبرها از پروتئینی هستند که به صورت روبان بر روی نرون ها (یاخته های عصبی) تجمع می کنند و بر اساس شکل این خوشه ها بیماری های مختلف عصبی از جمله پارکینسون را به وجود می آورند.
گروهی از پژوهشگران فرانسوی و بلژیکی در تحقیقات بر روی موش های آزمایشگاهی نشان دادند که این پروتئین موجب بروز سندروم پارکینسونی می شود. به لطف این تحقیقات می توان امیدوار بود که در آینده شاهد توسعه آنتی بادی (پادتن) یا درمان های دیگری برای این بیماری باشیم.
این گزارش می افزاید، در حال حاضر در فرانسه یک درصد از افراد بالای شصت و پنج سال از بیماری پارکینسون رنج می برند و با مشکلاتی مانند کاهش کیفیت زندگی و درمان ها و داروهای پرهزینه و نسبتاً کم اثر مواجه هستند. این پیشرفت علمی این امکان را فراهم می آورد که احتمال ابتلای افراد به این بیماری زودتر از قبل تشخیص داده شود.
00:43:56.15

نظر شما