شناسهٔ خبر: 57014575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خاندوزی: ۴۳ هزار طرح تا الان ۳۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت در اجرای مصوبه بند الف تبصره ۱۸ بیش از ۱۰۰ درصد عملکرد داشته و ۴۳ هزار طرح تا الان ۳۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارش مشترک کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور در دستور کار قرار گرفت.

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در صحن علنی مجلس در همین زمینه اظهار کرد: از هیات رئیسه مجلس جهت اهتمامی که بر یکی از مهمترین دستاورد‌های خود مجلس و با همکاری دولت در زمینه تغییر ریل ناکارآمد تسهیلات تبصره ۱۸ این وقت را اختصاص دادند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: در اجرای تبصره ۱۸ وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و تمام وزارتخانه‌های مرتبط با اشتغال و استان‌ها مسئول هستند، هیچ مقامی از پایتخت در این امور دخالت نمی‌کند، برای ما مهم است که این تسهیلات به تولید و اشتغال اختصاص یابد. این تقسیم کار ملی چهارگانه است که موجب شده میزان تخصیص این اعتبارات در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ تا ۶ ماهه ۱۴۰۱ از ۱۰ درصد سال‌های قبل به ۱۰۲ درصد افزایش یابد این عملکرد با نظارت وزارت کار و استان‌ها انجام شده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه از پول پاشی صرف برای اشتغال باید فاصله بگیریم اظهار کرد: امروز به لحظه می‌توانید ببینید که تخصیص تسهیلات اشتغال‌زایی در کدام استان و در کدام شهر در چه مرحله‌ای قرار دارد، وزارت اقتصاد در این خصوص سامانه نظارتی را ایجاد کرده است.

خاندوزی ادامه داد: در سال گذشته مصوب شده بود ۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شود و قریب به ۱۸ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات محقق شده است. از این میزان ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اختصاص دادیم نه تنها با استفاده از منابع دولت بلکه با اهرم کردن منابع بانک‌ها تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است، ۴۳ هزار طرح تا امروز تسهیلات گرفتند و ۸ هزار طرح هم در مراحل پرداخت هستند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت در این مصوبه بیش از ۱۰۰ درصد عملکرد داشته است. ۴۳ هزار طرح تا الان ۳۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند، با همکاری ستاد اجرایی و کمیته امداد امام خمینی (ره) این تسهیلات پرداخت می‌شود، اگر تخصیص‌های لازم از سازمان برنامه نرسد حرکتی که آغاز شده دچار مشکل خواهد شد.

نظر شما