شناسهٔ خبر: 56995570 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

تداوم بارش و کاهش دما در نیمه شمالی

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی در گفت‌وگو با میزان در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، سواحل شمالی، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و نیمه‌شمالی خراسان رضوی بارش باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه امروز و فردا دریای خزر مواج است و ارتفاع موج در مناطق ساحلی به حدود ۲/۵ متر و در مناطق فرا ساحل به حدود ۳ متر می‌رسد، متذکر شد: فعالان دریایی و صیادان باید به این امر توجه داشته باشند و تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه امروز شرق خلیج فارس مواج است، ادامه داد: امروز در گیلان و غرب مازندران بارش‌ها شدت بیشتری دارند و در اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز بارش برف انتظار می‌رود و در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، جنوب استان‌های کرمان، فارس و بوشهر افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا سه‌شنبه بارش در سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در استان‌های واقع در نوار شرقی کشور شاهد رگبار باران و وزش باد شدید همراه با کاهش دما هستیم و در برخی مناطق واقع در شمال شرق احتمال بارش برف وجود دارد.

رفیعی اظهار کرد: فردا برای استان‌های خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، شمال هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، فارس و جنوب اصفهان بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، سه‌شنبه مناطق شمالی استان تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و مازندران و چهارشنبه در خراسان جنوبی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان احتمال خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی وجود دارد و باغداران و کشاورزان باید به این امر توجه داشته باشند و نسبت به برداشت محصول خود اقدام کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران عنوان کرد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و گاهی با افزایش ابر و وزش باد در پایتخت مواجه هستیم و بیشینه دمای امروز آن به ۱۷ و کمینه دما به ۷ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/

نظر شما