شناسهٔ خبر: 56990417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

روسیه به رژیم صهیونیستی هشدار داد

خاموشی مطلق در کیف

صاحب‌خبر -
هشتمین ماه جنگ اوکراین و روسیه درحالی سپری می‌شود که رسانه‌های غربی از تخلیه کامل شهر کیف گزارش می‌دهند چرا که این شهر در آستانه خاموشی مطلق به سر می‌برد. گفته می‌شود ۴۰ درصد زیرساخت انرژی اوکراین آسیب دیده یا از بین رفته است. این در حالی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان به کیف تسلیحات نظامی ارسال می‌کنند که با هشدار روسیه به رژیم صهیونیستی همراه شده است  تا آنجا که کرملین به تل آویو هشدار داد: عبور از خط قرمز تاوان دارد.
در پی تخریب بخش مهمی از زیرساخت‌های برق اوکراین در حملات ارتش روسیه، مقام‌های اوکراینی احتمالاً‌ مجبور شوند پایتخت را به خاموشی مطلق ببرند و کیف را به طور کامل تخلیه کنند. این در حالی است که همزمان، آمریکا به اوکراین تانک اعزام می‌کند. موضوعی که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بر آن تاکید کرد و به ادامه کمک‌های نظامی واشنگتن به اوکراین از جمله سامانه‌های پدافند هوایی سخن گفت. وی در ادامه گفت: گروه هفت، کمک امنیتی خود به اوکراین را در زمینه حمایت شبکه انرژی این کشور از حملات متمرکز خواهد کرد. بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، طی بسته کمک‌های جدید، 45 تانک T-72به اوکراین داده خواهد شد. همچنین در بسته کمک‌های جدید، پهپادهای فونیکس و سامانه پدافند هوایی هاوک نیز قرار دارد.
چند روز پیش بود که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که فراهم کردن پدافند هوایی برای اوکراین همچنان اولویت نخست آمریکا به شمار می‌آید.بر اساس اعلام پنتاگون، واشنگتن به زودی دو سامانه دفاع هوایی نایسامز به اوکراین ارسال خواهد کرد. این در حالی است که شرکت صنایع امنیتی رژیم صهیونیستی، نیز ممنوعیت تحمیل شده علیه این رژیم درخصوص فروش تسلیحات پیشرفته به اوکراین را دور زده و سامانه‌های پدافند ضد پهپاد را از طریق لهستان به ارتش اوکراین فروخته است. موضوعی که هشدار روسیه به رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است.
رسانه‌های صهیونیستی دیروز گزارش دادند که مسکو با صراحت به تل‌آویو هشدار داده که در صورت تلاش برای انتقال سامانه‌های دفاعی به اوکراین، حتی از طریق کشور ثالث، این موضوع به عنوان عبور از خط قرمز تلقی می‌شود و عواقبی در پی خواهد داشت.
پیشتر هم دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه به رژیم صهیونیستی نسبت به ارسال تسلیحات به اوکراین هشدار داده و گفته بود، این اقدام در صورت انجام، اقدام بی پروایی خواهد بود و روابط میان دو طرف را ویران خواهد کرد.
خبرگزاری بلومبرگ هم روز جمعه گزارش داد، روسیه به رژیم صهیونیستی اطلاع داده است که اگر موشک‌های پدافند هوایی یا سایر موشک‌های رهگیر ساخت این رژیم مستقیم یا از طریق کشورهای ثالث به اوکراین ارسال شود، مسکو پاسخ خواهد داد.
روسیه در حالی به رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد که پیش از این طرفین در حمایت تل‌آویو از زلنسکی و ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین، تنش‌های لفظی و دیپلماتیک داشتند. موضوعی که به سردی روابط طرفین منجر شده است، روابط سردی و خصمانه‌ای که هنوز ادامه دارد.

نظر شما