شناسهٔ خبر: 56976371 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تاثیرگذارترین عوامل بر روی قیمت لباسشویی در بازار ایران

صاحب‌خبر -

تنوع محصولات و قیمت لباسشویی همیشه می‌تواند فرایند خرید را کمی دشوار کند، حال اگر ندانید که انتظار شما از یک ماشین لباسشویی چیست و چه نیازی را می‌خواهید برطرف کنید کار می‌تواند دشوارتر شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مطالبی را با موضوع راهنمای انتخاب و خرید یک ماشین لباسشویی کاربردی آماده و در اختیار شما قرار دهیم. توجه کنید که در این مطلب تنها می‌توانیم نکاتی را که برای خرید یک ماشین لباسشویی مناسب مهم است را به شما معرفی کنیم، کار انتخاب همچنان بر عهده شما خواهد بود.

انواع ماشین لباسشویی

مدل‌ها و انواع متنوعی از ماشین‌های لباسشویی در بازار ایران یافت می‌شود، ولی از نظر دسته‌بندی لباسشویی‌ها را می‌توان به دودسته دوقلو سطلی و اتوماتیک تقسیم کرد. معمولاً مدل‌هایی که در تصورت عمومی در نظر گرفته می‌شود شامل مدل‌های اتوماتیک است، ولی مدل‌های دوقلو بیشتر برای استفاده‌های کوچک و ساده موردپسند بسیاری قرار می‌گیرد.

ماشین لباسشویی اتوماتیک

ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک را می‌توان مرسوم‌ترین و پرطرف‌دارترین مدل در بازار دانست، این مدل برای استفاده‌های خانگی بهترین گزینه است و امکانات و خدمات بسیاری را به کاربران ارائه می‌دهد. این مدل‌ها معمولاً با طراحی مستطیلی و همراه با یک درب شیشه‌ای گرد در قیمت جلویی دیده می‌شوند، در بخش بالایی نیز دکمه‌ها و درجات به همراه صفحه‌نمایش دیجیتال قرار گرفته است. این سیستم‌ها معمولاً دارای یخش ورودی و خروجی آب سردوگرم هستند و به‌خاطر ظاهری که دارند به‌راحتی در بین کابینت‌های آشپزخانه قرار می‌گیرند.

ماشین لباسشویی دوقلو

اگر خانواده کوچکی دارید و زیاد به سراغ لباس شستن نمی‌روید یا نمی‌خواهید مبلغ بالایی برای خرید لباسشویی بپردازید، ماشین‌های لباسشویی دوقلو می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند. قیمت لباسشویی دوقلو معمولاٌ چندان زیاد نیست، بنابراین نمی‌توانید انتظار طراحی لوکسی از آن‌ها داشته باشید؛ معمول‌ترین طراحی این دستگاه‌ها شامل دو درب بازشو از بالا و دو مخزن سطلی جداگانه برای شستشوی لباس و خشک‌کردن آن‌ها می‌شود، همچنین درجات و کلید‌های متنوع درهمان بخش بالایی قرار می‌گیرند. بر خلاف مدل قبل پرکردن و تخلیه معمولاً دستی انجام می‌شود و خبری از برنامه‌های شستشوی اتوماتیک نیست.

792

حجم یا وزن ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی در ابعاد اندازه‌های متنوعی تولید و عرضه می‌شوند، پیش از آن که برای خرید ماشی لباسشویی اقدام کنید باید میزان مصرف خود را مشخص کنید. سیستم اندازه و مصرف ماشین‌های لباسشویی بر اساس وزن لباس‌ها به‌صورت خیس است، به عبارت ساده‌تر ماشین‌های لباسشویی می‌توانند حداکثر وزن مشخصی از البسه را در خالت خیس بشویند. درصورتی‌که به‌صورت دوره‌ای مقدار زیادی لباس را شستشو نمی‌دهید می‌توانید از مدل‌های 5 کیلویی استفاده کنید یا از مدل‌های 10.5 کیلویی یا بیشتر برای مصارف بیشتر استفاده کنید.

569

حداکثر وزن قابل شستشوی ماشین‌های لباسشویی به شرح زیر است:

  • ماشین لباسشویی 5 کیلوگرمی؛
  • ماشین لباسشویی 6 کیلوگرمی؛
  • ماشین لباسشویی 7 کیلوگرمی؛
  • ماشین لباسشویی 7.5 کیلوگرمی؛
  • ماشین لباسشویی 8 کیلوگرمی؛
  • ماشین لباسشویی 8.5 کیلوگرمی؛
  • ماشین لباسشویی 9 کیلوگرمی؛
  • ماشین لباسشویی 9.5 کیلوگرمی؛
  • ماشین لباسشویی 10 کیلوگرمی؛
  • ماشین لباسشویی 10.5 کیلوگرمی؛
  • ماشین لباسشویی 11 کیلوگرمی.

حواستان به ظرفیت ماشین لباسشویی که می‌خواهید خرید کنید باشد. اگر میخواهید در ماشین لباسشویی پتوی ضخیم یک نفره بشویید می‌توانید با لباسشویی 6 کیلویی این کار را انجام دهید اما باعث کاهش عمر لباسشویی می‌شود.

 

امکانات ماشین لباسشویی

پس از وزن، یکی دیگر از نکاتی که تأثیر مستقیمی بر قیمت ماشین لباسشویی دارد امکانات و آپشن‌های جانبی آن است. برخی از این امکانات مربوط به بهبود سیستم شستشو می‌شوند و برخی تنها امکانات جانبی است که تجربه کار با دستگاه را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در ادامه به برخی از امکانات متنوع این محصولات اشاره و آن‌ها را به‌صورت اجمالی بررسی خواهیم کرد.

 

برنامه‌های شستشوی متنوع

برنامه‌های شستشو یکی از نکات قوت ماشین‌های لباسشویی امروزی است، به کمک این برنامه‌ها می‌توانید لباس‌ها و موارد دیگر را به بهترین شکل بشویید بدون آن که به آن‌ها آسیبی وارد شود. هر شرکت و برند مدل‌های متنوعی را ارائه می‌دهد که هرکدام به برنامه‌های متنوعی مجهز هستند؛ به‌عنوان‌مثال مواردی همچون برنامه شستشوی لباس‌های پشمی، شستشوی البسه با الیاف ظریف، شستشوی لباس‌های ابریشمی، شستشوی لباس‌های نخی و ... برخی از برنامه‌هایی مرسومی است که در ماشین‌های لباسشویی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

سیستم ضدچروک

برخی از ماشین‌های لباسشویی از تکنولوژی خاصی بهره می‌برند که در زمان شستشو به لباس‌های شما اجازه نمی‌دهد چروک شوند، البته این سیستم به‌صورت کامل جایگزین اتو نخواهد شد، ولی نیاز آن را کمتر می‌کند. با این روش دیگر لباس‌های شما همچون زمانی که آن‌ها با دست می‌شویید جمع نخواهد شد، همچنین نیاز به استفاده از اتوهای قدیمی با حرارت بالا که به لباس‌ها آسیب می‌رسانند کاهش می‌دهد. علاوه‌برآن می‌توانید در وقت صرفه‌جویی کنید.

 

شستشوی اقتصادی و نصف ظرفیت

همان‌طور که گفتیم ماشین‌ها لباسشویی ظرفیت‌های مشخصی برای شستشو دارند، اگر بیش از وزن مشخص‌شده از آن کار بکشید بهره‌وری مناسبی نخواهد داشت و اگر مقدار بسیار کمی لباس در آن بشویید میزان زیادی از آب، انرژی و مواد شوینده را هدر داده‌اید. اما گاهی پیش می‌آید برای شستن چندتکه لباس کوچک نیاز به روشن‌کردن ماشین لباسشویی خود دارید، در چنین مواردی لوازمی که از سیستم شستشوی اقتصادی بهره می‌برند می‌توانند بسیار کاربردی باشند. در این سیستم دستگاه به شما اجازه می‌دهد تا از نصف ظرفیت دستگاه استفاده کنید و در مصرف آب، مواد شونده و انرژی صرفه‌جویی کنید.

872

برندهای ماشین لباسشویی

برندهایی که در کشور به عرضه ماشین‌های لباسشویی می‌پردازند بسیار متنوع است، برندهای خارجی و داخلی که برخی از آن‌ها همچون پاکشوما تجربه طولانی در تولید ماشین لباسشویی دارند. اما در مورد لوازم‌خانگی برند تنها یک نشان بر روی محصول نیست، بلکه نشان از کیفیت محصول، خدمات‌پس‌ازفروش، اعتبار محصول، امکان تعمیر و سرویس راحت و بسیاری موارد دیگر به برند محصول نیز مربوط می‌شود. اما فراموش نکنید که قیمت لباسشویی که با یک برند معتبر و معروف عرضه می‌شود قابل‌مقایسه با برندهای متفرقه نخواهد بود.

 

برندهای مطرح ارائه‌دهنده ماشین لباسشویی در بازار ایران به شرح زیر است:

  • آبسال؛
  • اسنوا؛
  • امرسان؛
  • ایکس‌ویژن (Xvision)؛
  • بست (Bost)؛
  • پاکشوما؛
  • تی‌سی‌ال (TCL)؛
  • جی پلاس (G+/GPlus)؛
  • دوو (Deawoo)؛
  • کلور؛
  • هیمالیا.

صرفا تحت تاثیر تبلیغات تلویزیونی خرید نکنید. ممکن است صاحب یک برند پول زیادی برای تبلیغات کنار بگذارد اما کیفیت کمتری نسبت به برندهای دیگر داشته باشد.در عوض ممکن است برندی که شما اسم آن‌ را نشنیده‌اید محصولات بسیار با کیفیتی ارائه دهد. پس برای خرید لباسشویی تحقیق بیشتری انجام دهید.

 

قیمت ماشین لباسشویی

مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد همگی در کاهش یا افزایش قیمت لباسشویی مؤثر خواهند بود، هرچه میزان امکانات و طراحی محصولات پرهزینه‌تر باشد مبلغی که برای خرید آن‌ها باید بپردازید نیز افزایش خواهد یافت. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم قیمت لباسشویی دوقلو سطلی بسیار پایین‌تر از قیمت ماشین لباسشویی اتوماتیک است. نکته دیگری که در مورد قیمت ماشین لباسشویی مطرح است برند سازنده آن است، برندهای خارجی یا برندهایی که لوکس و بسیار شناخته شده هستند مبالغ بالاتری برای محصولات خود دریافت می‌کنند؛ البته نقش خدمات‌پس‌ازفروش مناسب را نباید نادیده گرفت.

 

بازه قیمت ماشین‌های لباسشویی مختلف به شرح زیر است:

  • بازه تقریبی قیمت لباسشویی اتوماتیک در بازار ایران بین 2 الی 4 میلیون تومان متغیر است؛
  • بازه تقریبی قیمت لباسشویی دوقلو در بازار ایران بین 5 الی 18 میلیون تومان متغیر است.

 

جمع‌بندی

خرید ماشین لباسشویی چندان دشوار نیست، تنها باید چند نکته کوچک را بدانید. نکته اول این است که باید بدانید آیا می‌خواهید ماشین لباسشویی دوقلو سطلی خرید یا یک ماشین لباسشویی اتوماتیک با تمامی امکانات؟ نکته دوم دانستن میزان مصرف شما و لباس‌هایی است که قصد شستشوی آن‌ها را در نوبت‌های مشخص دارید. موارد دیگر مربوط به امکاناتی است که از ماشین لباسشویی خود انتظار دارید، البته نباید نقش خدمات‌پس‌ازفروش خوب را در انتخاب خود فراموش کنید. در انتها می‌توانی بر اساس بودجه موردنظر خود قیمت لباسشویی را که می‌خواهید بخرید تخمین بزنید و اقدام به خرید کنید.

منبع تمام مطالب بالا، محتوای ماشین لباسشویی در خبرگزاری ایسنا است.

نظر شما