شناسهٔ خبر: 56975652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نخعی در گفتگو با دانشجو:

تفاهم ۴۰ میلیاردی با روسیه، مشکل ناترازی گاز طبیعی در تولید و مصرف را برطرف می‌کند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:سرمایه گذاری ۴۰ میلیار دلاری در بخش‌های بالادستی صنعت گاز می‌تواند ناترازی این حوزه را برطرف کند.

صاحب‌خبر -

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره تفاهم 40 میلیاردی ایران و روسیه در زمینه گاز طبیعی اظهارکرد: ایران و روسیه جزء کشورهای دارنده منابع ارزشمند گاز طبیعی در دنیا هستند و رتبه‌های اول و دوم ذخایر گازی، متعلق به این کشور است. هرچه ارتباط و تعاملات نفتی و گازی بین ایران و روسیه بیشتر باشد، منافع دو کشور نیز بیشتر تامین می‌شود.

وی افزود: ما در طول چندین سال گذشته که با تحریم دست و پنجه نرم کرده‌ایم، تجربیات خوبی را در بخش‌های مختلف حوزه گاز طبیعی به دست آورده‌ایم؛با این وجود اما به دلایل مختلف، شاهد بروز ناترازی در گاز طبیعی به ویژه در حوزه تولید و مصرف هستیم. لذا حل این موضوع مستلزم سرمایه گذاری در بخش بالادست این حوزه است.

نخعی گفت: سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری روسیه، عمدتا در بخش‌های بالادستی صنعت نفت و گاز کشور انجام خواهد شد که می‌تواند تولید گاز را به میزانی که انتظار داریم، افزایش دهد. کمیسیون انرژی مجلس نیز جلسات متعددی را در این زمینه با مسئولان حوزه انرژی برگزار کرده است تا جریان جزئیات مذاکرات قرار بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش‌های بالادستی صنعت گاز می‌تواند ناترازی این حوزه را برطرف کند و همچنین می‌توانیم در بازار صادرات گاز، نقش موثرتری داشته باشیم.

<div id="video-display-embed-code_1818075" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1041208/1818075?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما