شناسهٔ خبر: 56974138 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۹۲ درصد درآمد استان اردبیل از محل مالیات تامین می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بیش از ۹۲ درصد درآمد این استان از محل مالیات و بقیه نیز از سایر منابع عمومی تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -

داود شایقی گفت: براساس قانون بودجه مازاد منابع درآمدی به استان اردبیل بازگشته و صرف طرح‌های عمرانی و هزینه‌های جاری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: تعهدات درآمدی استان اردبیل در سال جاری اعم از مالیات و درآمد‌های عمومی تحقق یافته و تا آخر سال همه برنامه‌ها عملیاتی خواهد شد.

شایقی گفت: در هفت ماه امسال بیش از ۱۰۱ درصد وصولی درآمد مالیاتی را شاهد هستیم و در سایر منابع درآمدی نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی امیدواریم به منابع مورد نیاز دست یابیم.

او افزود: در قانون بودجه، سهمیه‌ای برای منابع درآمدی استان‌ها تعیین می‌شود که امیدواریم تعهد امسال که رقمی معادل هفت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال است، محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ضرورت تخصیص اعتبارات ملی و استانی را برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام یادآور شد و گفت: با توجه به پایان فصل کاری جذب این منابع می‌تواند مقدمات اجرای طرح‌ها را برای سال آینده فراهم کند.

شایقی درباره قانون مولدسازی نیز گفت: تعهد امسال استان در بخش مولد سازی و فروش اموال ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۳۷۰ میلیارد ریال آن تحقق یافته و امیدواریم با همراهی دستگاه‌های اجرایی در فروش اموال مازاد این منابع جذب استان شود.

او شناسایی منابع درآمدی جدید را برای افزایش پایه‌های درآمدی استان‌ها یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از درآمد‌های استان به صورت متمرکز به خزانه واریز می‌شود پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا این منابع درآمدی به خود استان برگردد.

 

نظر شما