شناسهٔ خبر: 56972046 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امیر عبداللهیان و موسابایانه بر گسترش همکاری ایران و زیمبابوه تاکید کردند

موسابایانه، معاون وزیر خارجه زیمبابوه در تهران، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، موسابایانه، معاون وزیر خارجه زیمبابوه در تهران، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار که در حاشیه "نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد" صورت گرفت با اشاره به گفت و گوی روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر اراده مقامات عالیه ایران و زیمبابوه برای ارتقای همه جانبه مناسبات، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های دو کشور تاکید کرد.

 

در این ملاقات همچنین دو طرف بر لزوم تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور و گسترش مناسبات اقتصادی تاکید کردند.

 

نخستین نشست گروه دوستان دفاع از منشور ملل صبح شنبه ( ۱۴ آبان ۱۴۰۱ ) با حضور حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و معاونان وزیر، نمایندگان و فرستادگان کشورهای عضو در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد.

 

در این نشست نمایندگان کشورهای مختلف به بیان دیدگاه‌های خود درباره‌ مهمترین مسائل بین‌المللی پرداختند و ضمن انتقاد از رواج یکجانبه‌گرایی در جهان، رسالت و مسئولیت این گروه را تلاش در راستای پیشبرد چندجانبه‌گرایی در جهان به عنوان تنها پادزهر هژمونی غرب دانستند. 

پایان پیام/50

نظر شما